הושג הסכם: האחיות חוזרות לעבוד

(0)
לדרג

העיצומים בבתי החולים הסתיימו לאחר שהושג הסכם בין האחיות למשרד האוצר, לפיו תופחת בהדרגה התפוסה במחלקות הפנימיות בשלוש השנים הקרובות ל-110%

מאת: מערכת zap doctors

לאחר יממה הסתיימו הלילה (ה') העיצומים של האחיות בבתי החולים, והן חזרו לעבודה סדירה. לעיצומים קדמו שלושה ימי משא ומתן קדחתניים, בסופם הושגו הסכמות בדבר הפחתת התפוסה בבתי החולים. אילנה כהן, יו"ר הסתדרות האחיות, אמרה הבוקר ל-doctors כי המטרה של העיצומים להגביל את מספר החולים במסדרונות הושגה.

לדברי כהן, נקבעה תוכנית תלת שנתית הדרגתית, לפיה כבר במהלך 2011 תופחת התפוסה במחלקות הפנימיות ל-120%, ב-2012 תופחת התפוסה ל-115%, כשבמהלך 2012 יגובשו הדרכים להעמדת התפוסה המקסימלית ל-110%.

כמו כן, הוסכם על הקצאה מיידית כבר ברבעון הראשון של 2011 של תקני אחיות לכל המחלקות הפנימיות, על מנת לאפשר השגחה על החולים המונשמים.

אילנה כהן הוסיפה: "מאבק האחיות הוא מאבק שלנו עבור כל אזרחי מדינת ישראל כדי להשיג פתרון אמיתי לצמצום האשפוז בפרוזדורים, החזרת הכבוד לחולים ומניעת רמיסת זכויותיהם".

דיון בכנסת על מצוקת האשפוז

רמזים בדבר סיום העיצומים התקבלו כבר אתמול (ד') בדיון שנערך בנושא בוועדת עבודה רווחה ובריאות. סגן שר הבריאות, ח"כ יעקב ליצמן, אמר בדיון כי לא ניתן להדביק ביום פער של 10 שנים. "לא נוכל להגיע לפיתרון בזבנג וגמרנו. הגענו להסכם על הוספה של כאלף מיטות בשש השנים הקרובות. הנהלת המשרד היא שתחליט היכן יוסיפו את המיטות. נשים דגש על אזורי הפריפריה ועל חדרי מיון. בנוסף, צפוי בקרוב הסכם על הוספת תקנים של רופאים ואחיות".

הגבלת תפוסת מיטות

מנכ"ל משרד הבריאות, ד"ר רוני גמזו, אמר כי אכן הוסבו עשרות תקנים של אחיות עבור תפקידים אחרים בבתי החולים. עוד הוסיף כי עד עתה לא היה לו האומץ להגביל את מספר האשפוזים, אולם יתכן שכבר היום יעביר למנהלי בתי החולים הנחייה אודות מגבלת תפוסת המיטות ויבקש מהם להפעיל שיקול דעת לגבי שחרורים של חולים מבתי החולים. "ייתכן שקיימים כשלים בבתי החולים עצמם, לגבי תזמון ואופן שחרור המאושפזים", הסביר גמזו.

יו"ר הסתדרות האחיות, אילנה כהן, אמרה בדיון כי יש צורך בפתרונות מידיים. "מה תגידו לחולים - נעשה לכם החייאה בעוד שלוש שנים? אין ספק, החולה המת הוא החולה הכי זול". כהן תיארה את המצב בבתי החולים: "המאושפזים שוכבים ליד חדרי השירותים, גבר ליד אישה, נאלצים לעשות את צרכיהם בפרהסיה. ממש אורגיה במסדרונות".

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום