מחאת האחיות: לא נקלוט חולים

(0)
לדרג

האחיות מתריעות: אם לא יימצא פיתרון למצוקת האשפוז בישראל במהלך הפגישה עם נציגי האוצר ומשרד הבריאות, הן יתנגדו לקבלת חולים מעבר לתקן

מאת: מערכת zap doctors

מערכת הבריאות על סף קריסה: בתחילת השבוע התקיים כנס של מנהלי היחידות לטיפול נמרץ בו הודיעו כי מדינת ישראל אינה ערוכה לטפל באסונות רבי נפגעים, שכן גם בשגרה מתקשות מחלקות החירום לתפקד בתפוסה של למעלה מ-150%. כעת מצטרפות גם האחיות למאבק.

בכנס שנערך אתמול (ג') בבית החולים וולפסון מתריעות האחיות כי אם לא ינקטו צעדים מיידיים לפתרון מצוקת האשפוז בישראל, הן לא תאפשרנה לקבל חולים מעבר לתקן המיטות במחלקה. במצב היום נאלצות האחיות להעניק טיפול בתת תנאים ובמצוקה גדולה של כוח אדם, המגיעה לכדי סיכון ממשי של חולים.

בתחילת שבוע הבא צפויה להתקיים פגישה של הסתדרות האחיות עם נציגי האוצר והבריאות, על מנת לדון בפתרונות למצב הקשה. לדברי אילנה כהן, יו"ר הסתדרות האחיות, מערכת הבריאות היתה צריכה להיערך מבעוד מועד לטיפול בחולים בתקופת החורף. חוסר המוכנות הוביל לתוצאות עגומות של חולים "הומלסים במחלקות" שאפילו את צרכיהם נאלצים לעשות בפרהסיה.

יותר חולים מונשמים, פחות אחיות

המצב הזה אינו חדש: הסתדרות הרופאים וכהן עצמה מתריעים חדשות לבקרים על המצוקה הקשה בה הן נאלצות לעבוד. "רק בכותל עדיין לא שמתי פתק", אומרת כהן בייאוש.

המצוקה הקשה מתגברת לאורך השנים, שכן המאושפזים במחלקות הפנימיות הופכים לחולים מורכבים יותר, מספר המונשמים נוסק וגילם של המאושפזים עולה. יחד עם זאת, תפוסת החולים גולשת בשגרה ולא רק בעונת החורף. נוצר מצב בו חולים המאושפזים מוטלים ומוזנחים במיטות במסדרונות. בשל העלייה בתחלואה בתי החולים, פותחים במחלקות הפנימיות עשרות יחידות מוגברות לטיפול בחולים המונשמים מבלי לתגבר את כוח האדם.

עוד מוסיפה כהן כי כיום שוכבים כ-500 חולים מונשמים במחלקות הפנימיות ללא השגחה. שתי אחיות במשמרת לילה אמונות על מחלקה שלמה, שגם כך נמצאת בתפוסה מעל לתקן.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום