70 אלף טיפולי שיניים בחינם לילדים

(0)
לדרג

סיכום הרבעון הראשון של הרפורמה בטיפולי שיניים לילדים: הטיפול מתבצע תוך שבועיים ב-500 מרפאות ברחבי הארץ. טרם נקבע מפעיל של תאגיד ייעודי לצורך מתן השירותים

מאת: מערכת zap doctors

מעל 70 אלף ילדים עד גיל 8 קיבלו טיפולי שיניים בחינם. כך עולה מנתוני משרד הבריאות המסכמים את הרבעון הראשון של הרפורמה להכללת טיפולי שיניים בסל הבריאות. הנתונים הועברו למשרד הבריאות על ידי קופות החולים במהלך חודש נובמבר 2010. כאמור הרפורמה ברפואת השיניים לילדים היא פרי יוזמה של סגן שר הבריאות, ח"כ יעקב ליצמן, ולפיה הטיפולים המשמרים עד גיל 8 הוכללו בסל הבריאות החל מ-1.7.2010.

עוד עולה מהנתונים כי מעל 53 אלף ילדים חדשים נבדקו בחודשים אלה ונקבעו להם תוכניות טיפול. פחות מ-1% מהילדים נזקק להפניה לבתי חולים לקבלת טיפול שיניים תחת הרדמה כללית.

ומה לגבי השירות? כ-98% מהילדים זוכים לקבל את טיפולי השיניים תוך שבועיים ימים. מספר התלונות שהתקבל הוא זעום יחסית - 10 בלבד, כאשר מרביתן נובעות בגלל פערי מידע אודות השירות.

לקופות החולים פריסה ארצית של כ-500 מרפאות שעומדות לרשות המבוטחים. אולם, טרם נקבע מפעיל של תאגיד ייעודי לצורך מתן השירותים.

ח"כ יעקב ליצמן, סגן שר הבריאות, אמר: "טיפולי השיניים עברו בהצלחה רבה. נותר עוד דבר אחד שיש להסדירו והוא סיכום על קופה ייעודית לרפואת שיניים, נושא זה נדון במשרדי הבריאות והאוצר. אבדוק האם ניתן להקדים בהיבט התקציבי את טיפולי השיניים לילדים עד גיל 10 מחודש יולי לחודש פברואר".

בואו לדבר על זה בפורום רפואת שיניים לילדים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום