מתי מומלץ ליטול אספירין?

(89)
לדרג

מחקר חדש בדק מתי מומלץ ליטול אספירין, ומצא כי השימוש בתרופה בשעות הערב יעיל יותר מהבוקר במניעת אירועים קרדיו-ווסקולריים

מאת: מערכת zap doctors

כתב העת Annals of internal medicine פרסם עדכון של הנחיות כוח הפעולה האמריקאי לרפואה מונעת (USPTF) בנוגע לנטילה של אספירין במצבי מניעה ראשונית. בתגובה למאמר זה פרסמה קבוצת חוקרים הערה חשובה באשר לזמן הנטילה המומלץ של אספירין.

מחקרים מראים באופן ברור כי MI ו-CVA מתרחשים באופן שכיח יותר בבוקר: בין 08:00 ל-11:00. בשעות אלה בבוקר ישנה אגרגציה מוגברת של טסיות. בנוסף, שעות הערב ושעות הבוקר המוקדמות מאופיינות ברמת פעילות גופנית נמוכה - פקטור המגביר את הנטייה לטרומבואמבוליזם.

מתי ליטול אספירין?

מטופלים נוטלים אספירין למניעה של מחלות קרדיו-ווסקולריות בדרך כלל בבוקר, שכן ההנחיה לנטילת אספירין הן נטילה לכל הפחות 30 דקות לפני האוכל. המשמעות הנגזרת מכך היא שרמת השיא של התרופה בדם מושגת לאחר הפיק של ההיארעות של האירוע הטרומבו-אמבולי בבוקר, כלומר בזמן שיא הסיכון יעילות התרופה אינה מיטבית.

בניגוד לכך, נטילת אספירין בשעות הערב המאוחרות (סביב 22:00), תביא לכך שרמת שיא של התרופה תושג לפני השעות בהן נצפית שיא ההיארעות של האירועים הקרדיו-ווסקולריים.

הכותב מציין כי קבוצת המחקר שלו משוכנעת כי שינוי ההנחיה למועד נטילת האספירין יהיה מותאם באופן טוב יותר לתבנית ההיארעות של אירועים קרדיו-ווסקולריים במהלך היממה, מה שיביא ליעילות מניעתית גבוהה יותר של התרופה.

לכתבות נוספות והרשמה לאתר ללא תשלום - לחצו כאן.

בואו לדבר על זה בפורומים הבאים:

פורום קרדיולוגיה - הפורום הרשמי של האיגוד הקרדיולוגי
פורום יתר כולסטרול וטריגליצרידים בדם - מניעה וטיפול

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום