הנשמה ברחוב: רק בלחיצות חזה

(0)
לדרג

אם אתם מנסים לבצע החייאה בעובר אורח, אשר לרוע המזל לקה בדום לב, עדיף לעשות זאת בלחיצות חזה בלבד ללא הנשמות - סיכויי ההישרדות שלו יעלו ב-40%

מאת: מערכת zap doctors

מטרת המחקר אשר פורסם בגיליון אוקטובר 2010, בכתב העת JAMA, היתה לבחון את היעילות של החייאה המבוססת על לחיצות חזה בלבד, בהשוואה לגישת ההחייאה הקלאסית המשלבת לחיצות חזה והנשמות, בחולים שעברו דום לב ברחוב (מחוץ לבית חולים), ואשר עוברים החייאה על ידי עוברי אורח שאינם צוות רפואי מקצועי.

במהלך 5 שנים בוצע מעקב אחר חולים מעל גיל 18, שעברו דום לב מחוץ לבית חולים. המחקר בחן את שיעור ההישרדות של מטופלים שעברו החייאה בלא הנשמות למטופלים שעברו החייאה בגישה המשולבת.

תוצאות

המחקר הקיף 666 אירועים של מטופלים שעברו החייאה סטנדרטית, אשר שילבה לחיצות חזה פלוס הנשמות, ו-849 מטופלים שעברו החייאה בלחיצות חזה בלבד.

נמצא פער משמעותי סטטיסטית בשיעור השורדים בין שתי השיטות: 13.3% מהחולים שעברו החייאה בלחיצות חזה שרדו (שוחררו מבית החולים לאחר האשפוז), לעומת 7.8% שרידה בלבד בחולים שעברו החייאה סטנדרטית.

מסקנת המחקר

יותר חולים שחוו דום לב ברחוב, ועברו החייאה על ידי עוברי אורח שאינם צוות רפואי מקצועי, שרדו בהחייאת המבוססת על לחיצות חזה בלבד, בהשוואה לחולים שעברו החייאה קלאסית שכללה הנשמות פלוס לחיצות חזה.

הערת המידענים הרפואיים של Univadis

המשמעות המעשית של מחקר זה היא כי בהדרכות הניתנות לאנשים שאינם צוות רפואי מקצועי, יש להנחות על ביצוע החייאה באמצעות לחיצות חזה בלבד, ללא שילוב של הנשמות.

לכתבות נוספות והרשמה לאתר ללא תשלום - לחצו כאן.

בואו לדבר על זה בפורום רפואת חירום.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום