המדריך הטבעי להתגוננות משפעת

(0)
לדרג

החורף הגיע ואיתו גם הווירוסים, שמשתנים ומתגברים לא אחת על החיסונים כנגד מחלת השפעת. מומחה מציג את הדרכים הטבעיות למאבק בזני השפעת השונים

מאת: נגוהה שפרלינג, כתבת doctors

כמו בכל עונה, גם השנה השפעת מגיעה להתארח במחוזותינו ומדלגת מקורבן אחד לשני במהירות רבה. נגיף השפעת מופיע בצורות שונות ומשתנה מעונה לעונה באופן שעוזר לו להתגבר על החיסון הקיים נגדו. "הבעיה הגדולה במלחמה נגד נגיף השפעת היא השתנותו המהירה והופעתם של זנים חדשים מדי שנה", אומר ד"ר ראול רודריגז, רופא קונבנציונלי ומומחה לרפואה טבעית.

שפעת
שפעת

חיסון נגד שפעת

"החיסון הקיים נועד להיאבק כנגד שלושה זני שפעת", מסביר ד"ר רודריגז. "בנוסף להם קיימים זנים אחרים של שפעת, וכן מתחדשים ונוצרים זנים חדשים העמידים בפני החיסון, ולכן גם ציבור המתחסנים נותר חשוף למחלת השפעת". על אף האמור, חשוב לציין כי החיסון יעיל בפני זנים נפוצים של השפעת. אדם השוקל להתחסן בפני שפעת ראוי שילמד את הנושא ויחליט האם לעשות בו שימוש, בהתחשב בחסרונותיו, יתרונותיו והשלכותיו האפשריות.

למה דווקא בחורף

מגיפת השפעת צוברת תאוצה רבה בסתיו ובחורף. ד"ר רודריגז מסביר מדוע: הזנים השונים של וירוס השפעת עמידים יותר בקור מאשר בחום משום שהם עטופים במעטפת הנמסה בחום. בכל חודשי השנה אנשים נשאים מפזרים וירוסים באוויר ובחללים סגורים, אבל בקיץ הם לא שורדים, ולכן אינם מדבקים".

קבוצות סיכון

מחלת השפעת, המתבטאת על פי רוב בחולשה, כאבי שרירים, כאבי ראש, נזלת, שיעול, התעטשות וכאבי אוזניים נמשכת בין מספר ימים לשבועיים. היא עוברת בקלות מאדם לאדם ומתפתחת במהירות. קשה מאוד להימנע מלתפוס שפעת בחורף, מאחר שגם אנשים שאינם חולים עלולים להיות נשאים של הווירוס ולהדביק אחרים.

יש אנשים מסוימים שחשופים לשפעת ולסיבוכים האפשריים שלה יותר מאחרים, כפי שמפרט ד"ר רודריגז: "לשפעת עלולים להיות סיבוכים קשים, שהבולט שבהם הוא דלקת ריאות, ובקרב אוכלוסיות חלשות היא עלולה אף לגרום לתמותה. האוכלוסיות החשופות יותר להידבקות בשפעת והעלולות לפתח סיבוכים בעקבותיה הן האוכלוסיות המצויות בקצוות: אנשים מבוגרים, שמערכת החיסון שלהם חלשה וגופם המזדקן מתקשה להתמודד עם המחלה. ומצד שני גם ילדים ותינוקות חשופים לשפעת ולסיבוכיה, בעיקר ילדים עד גיל שנתיים שמערכת החיסון שלהם חלשה ובלתי מבוססת, קבוצה הנחשפת למגוון מזהמים עצום בגן הילדים שמהווה מדגרה של וירוסים, חיידקים ומזהמים אחרים. לצד אלה, מצויים בקבוצות סיכון גם אנשים חולים במחלות כרוניות, סרטן, איידס, מחלות לב וכדומה, וכן נשים הרות".

אז מה עושים?

הרפואה הקונבנציונלית מציעה, בנוסף לחיסון נגד חלק מזני השפעת, גם טיפול בסימפטומים והדרכה למניעת הדבקות בשפעת, אולם בפועל אין תרופה המרפאת משפעת. הרפואה המודרנית ממליצה להתלבש חם, לשמור על טמפרטורת גוף גבוהה, לרחוץ ידיים ולהשתעל ולהתעטש לתוך השרוול ו/או מטפחת ולא לתוך כפות הידיים. למי שכבר נדבק וחלה אין הרבה מה לעשות. ד"ר רודריגז: "הרפואה טרם מצאה טיפול הולם לשפעת, ולמעשה ממליצה לחולים על מנוחה ונטילת אקמול להורדת חום, נטילת משככי כאבים ושתייה מרובה. כיום מוסכם על כולם שאנטיביוטיקה לא מסייעת להתמודדות עם שפעת ולכן, בפועל, אין שום טיפול של ממש בשפעת".

הפיתרון הטבעי

הרפואה הטבעית מספקת דרכי התמודדות נוספות עם מחלת השפעת, אותן מפרט ד"ר רודריגז: "הרפואה הסינית כוללת ידע נרחב, שיעילותו מוכחת כבר מיליוני שנים, כמסייעת לאנשים רבים להתמודד עם מחלות החורף, בכללן השפעת. הטיפול במחלות החורף, במסגרת הרפואה הסינית, מתבצע באמצעות צמחים. הרציונל הניצב בבסיס טיפול זה נעוץ בתכונותיהם של הפרחים אשר, כמו האדם, ואף זמן רב יותר ממנו, מתמודדים עם מזהמים שונים. ברבות השנים, בתהליך מורכב שארך מיליוני שנה, פיתחו הצמחים עמידות בפני מחלות הנגרמות ממזהמים שונים, ובכללם זיהומים הנגרמים מווירוס השפעת. פורמולה הנרקחת מצמחים עמידים מכילה את התכונות של הצמחים המועילות בהתמודדות נגד השפעת, ונטילתה גורמת להחלמה משפעת".

לסיום, מסביר ד"ר רודריגז: "אם המחלה התפתחה, שימוש בפורמולות צמחי המרפא מקצר את משך המחלה ומפחית את חומרתה. צמחי המרפא הם תרופות בטוחות לשימוש, יעילות ביותר, ללא תופעות לוואי ומותרות לשימוש בכל גיל. הם גם עמידים בפני הזנים המגוונים והחדשים של השפעת, ולפיכך יעילים יותר מהחיסון נגד שפעת הקיים כיום בשוק".

בואו לדבר על זה עם ד"ר רודריגז בפורום רפואה סינית.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום