המתנה לתור לראומטולוג - 3 חודשים

(0)
לדרג

מדיון שנערך בוועדה לקידום מעמד האישה עולה כי החסם העיקרי בטיפול מוקדם בדלקת מפרקים אצל נשים הוא חוסר מודעות של רופאי משפחה למחלה ומחסור בראומטולוגים

מאת: מערכת zap doctors

חוסר זמינותם של הרופאים הראומטולוגים הוא החסם העיקרי המונע אבחון וטיפול מוקדם בחולות בדלקת מפרקים שגרונית. כך עולה מדיון שהתקיים היום (ג') בוועדה לקידום מעמד האישה שיזמה ח"כ אנסטסיה מיכאלי. המחלה, שפוגעת בעיקר בנשים צעירות, לא ניתנת לריפוי, אבל אבחון וטיפול מוקדם עשוי לעצור את התפרצותה.

האבחון והטיפול לא תמיד נעשים בזמן גם בשל חוסר מודעות של רופאי משפחה ושל אורתופדים רבים, שאינם מפנים את החולות לבדיקות הנכונות. כשכבר מפנים חולה לראומטולוג, התור הממוצע עומד על 12 שבועות, וזאת בשל מספרם המועט של רופאים מומחים אלה.

|עד לא מזמן אפשר היה להתמחות בראומטולוגיה בשני בתי חולים בלבד", אמרה פרופ' אורי אלקיים מהאיגוד הישראלי לראומטולוגיה. "בית החולים אסף הרופא קיבל לאחרונה תקן למתמחה אחד, באיכילוב יש 4 תקנים למתמחים ובתל השומר שניים. אם לא יגדילו את התקנים למתמחים בראומטולוגיה, המצב החמור הזה יימשך".

"כל החולות בדלקת מפרקים שגרונית הן נשים צעירות ועובדות", ציינה הילי וואלך, יו"ר עמותת מפרקים צעירים. "אם לא מגלים את המחלה בזמן, הן הופכות לנכות שנזקקות לקיצבת נכות בשל הפסקת עבודתן. המדינה מוציאה הרבה כסף על המחדל הזה. חלק מהתרופות מוכרות היום בסל וחלק לא. יש היום תרופות חדשות שיכולות לחסוך הרבה ימי אשפוז אם יינתנו בזמן. בעולם נותנים לחולות תרופות ביולוגיות שהוכחו כמונעות נזקים".

ורד סוויד, מנכ"ל הרשות לקידום מעמד האשה במשרד ראש הממשלה, אמרה בדיון כי בדומה לשעות טיפול הניתנות לקשישים, הביטוח הלאומי צריך להעניק שעות טיפול לחולות בדלקת מפרקים לאחר לידה.

בואו לדבר על זה בפורום דלקות מפרקים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום