חבלת ראש גורמת להפרעת חרדה

(0)
לדרג

מחקר: 20% מהסובלים מפגיעת ראש אובחנו עם תסמונת דחק בתר חבלתית; התסמונת גורמת לסיכון מוגבר לליקויים קוגניטיביים ובריאותיים

מאת: מערכת zap doctors

חבלת ראש עשויה להוביל להתפתחות תסמונת דחק בתר-חבלתית (PTSD - Posttraumatic Stress Disorder). כעת מדווחים חוקרים כי הסיכון להתפתחות תסמונת דחק בתר-חבלתית נמוך יותר בעקבות חבלת ראש בחומרה בינונית או גבוהה, בהשוואה לנבדקים ללא חבלת ראש.

לדברי החוקרים, בכל חולה עם חבלת ראש טראומטית על הרופאים לערוך בדיקות סקר להפרעות פסיכיאטריות דוגמת חרדה או דיכאון.

20% מנפגעי ראש סובלים מחרדה

במסגרת המחקר נבחנו הנתונים אודות למעלה מ-3,000 חולים בגילאי 18-84 שנים. אבחנת PTSD נבחנה במהלך 12 החודשים לאחר החבלה באמצעות ראיונות טלפוניים. כ-20% אובחנו עם חבלת ראש בדרגה חמורה, ב-11% הוגדרה חבלת ראש בינונית וב-12% חבלת ראש קלה. כ-50% לא סבלו מחבלת ראש בעת האשפוז.

שנה לאחר החבלה, כ-20% מהמשתתפים הציגו תסמינים המתאימים לתסמונת דחק בתר-חבלתית.

הסיכון להתפתחות תסמיני PTSD לאחר חבלת ראש חמורה או בינונית היה נמוך יותר בהשוואה לנבדקים ללא חבלת ראש. תופעה זו לא תועדה בעקבות חבלת ראש קלה. פגיעה חמורה בפנים או בחוט השדרה לוותה בסיכון מוגבר לתסמונת דחק בתר-חבלתית.

בנוסף, מניתוח הממצאים עולה כי בחולים עם תסמונת דחק בתר-חבלתית סיכון מוגבר לליקויים קוגניטיביים ובריאותיים, בהשוואה לאלו ללא תסמונת דחק בתר-חבלתית. שנה לאחר החבלה, בקרב אלו עם תסמונת דחק בתר-חבלתית, ללא קשר לחומרת חבלת הראש, המדדים הקוגניטיביים היו נמוכים יותר בהשוואה לאלו ללא PTSD.

בואו לדבר על זה בפורומים הבאים:

פורום חרדות ופוביות
פורום התמודדות עם מתח, לחץ וחרדה

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום