חורף: עונה אסתטית

(0)
לדרג

למי ששקל לשפץ את המראה החיצוני - זה הזמן. מתברר שהעונה הקרה היא התקופה הטובה ביותר לטיפולים אסתטיים. צרכנות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

השמש הישראלית טובה לאנרגיה סולרית, שיזוף מהיר או גידולים חקלאיים, אבל במקרה של טיפולים אסתטיים, עדיף להמתין לעונה הקרה. אמנם בקיץ יש בדרך כלל יותר זמן ל"שיפוצים", אולם החשיפה לשמש ומזג האוויר החם עלולים להזיק ולהאריך את משך ההחלמה.

"הזרקות לעיבוי שפתיים, מילוי שקעים מתחת לעיניים ושלל שינויים אסתטיים נעשים כל השנה, אבל נושא הפילינג העמוק עדיף יותר בחורף, למרות שכיום יש מקדמי הגנה", אומר ד"ר יאיר גילוני, מנהל המרכז הרפואי לבריאות העור בבית הרופאים בתל אביב. "בחורף הטיפול פחות נראה לסביבה כי לובשים בגדים ארוכים, ובנוסף, לאחר הפילינג הפנים אדומות, וככל שאנו במזג אוויר קריר יותר, ההחלמה נעימה ומהירה יותר. היות והמטופלות צריכות להימנע מחשיפה לשמש, זאת העונה הכי טובה".

אל תתבלבלו - פילינג רפואי הוא לא פילינג קוסמטי, שבו מורחים משחה עם גרגרים ומגרדים את התאים המתים של העור. פילינג רפואי המוגדר בינוני הוא כזה שבו מורחים על הפנים חומצה, הגורמת לחידוש הקולגן, הסיבים האלסטיים ומשנה את מרקם הפנים. תוצאות הפילינג הבינוני הן לחצי שנה, ואחר כך יש צורך לחזור על הטיפול. הפילינג העמוק שונה מהבינוני, והחלמתו אורכת כשבוע. "הפילינג העמוק למעשה נותן מרקם חדש לעור; קמטים וכתמים נעלמים, ויש אפילו הרמה קטנה של הפנים", מסביר ד"ר גילוני.

רפואה אסתטית
רפואה אסתטית

קילוף עדין של העור

הפילינג העמוק הוא היסודי ביותר בשטח הקוסמטיקה הטבעית וניתן להגיע לקילוף עדין של העור, כמו לאחר שיזוף, על ידי טיפול אחד. "לאחר מריחת החומר על העור, עוטפים את הפנים בחבישה, וכך האישה נשארת למשך לילה", מסביר ד"ר גילוני כיצד מתבצע התהליך. "למחרת, מסירים את החבישה, מורחים אבקה בשם דרמטול, והאישה משתחררת לביתה למשך כשבוע. על עור הפנים מופיע גלד, אשר יורד מהפנים לאחר שמונה ימים, אחריהם ניתן להבחין בשינוי שחל בעור - חדש ונקי מקמטים וכתמים. לאחר ירידת הגלד הפנים נותרות אדומות לתקופה מסוימת - שבוע-שבועיים או חודש-חודשיים - עד שהעור מקבל את הצבע שלו. הטיפול מפחית עשר שנים מגיל המטופלת ומחזיק מעמד לעשר שנים".

העלמת כתמי שמש

ד"ר גילוני מצביע על טיפול נוסף אותו מומלץ לבצע בחורף, "יש טיפולים בעזרת מכשיר IPL - Intense Pulse Lighting, או בעברית הבזקי אור אינטנסיביים - שמשמש להעלמת כתמי שמש מהפנים, הצוואר או הידיים. אלה כתמים שנוצרים בשל ריכוז של פיגמנטים. מדובר בסדרה של שישה טיפולים עם תוצאות נהדרות. הפעולה פשוטה יחסית, כשמכשיר ה-IPL 'יונק' את העור ונותן הבזקים של אור על פני הכתמים, משנה את מצב צבירתם ומפזר את הכתם מתחת לעור. הגוף 'בולע' את אותם חלקיקים, והכל הופך לבהיר יותר". פעולות אסתטיות בלתי פולשניות דוגמת זו, קילוף עור או מילוי קמטים בהזרקה, עדיף ומומלץ לעשות בחורף, שכן יש איסור להיחשף לשמש לאחריהן.

בואו לדבר על זה בפורום רפואת עור אסתטית.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום