לראשונה: ה-iPad בשירות הרפואה

(0)
לדרג

הקדמה הטכנולוגית הגיעה לרפואה: ביה"ח "מעיני הישועה" פיתח יישום טכנולוגי חדשני המאפשר לרופא להיות נגיש למידע על מצבו הרפואי של המטופל בכל זמן ובכל מקום

מאת: מערכת zap doctors

ביקור רופאים אצל מאושפזים במחלקות בית החולים מתבצע כיום, בלווית מערכת ממוחשבת ניידת, הכוללת את הרשומה הרפואית האלקטרונית של החולה. אך מה קורה לאחר שהרופאים סיימו את משמרתם ועולה הצורך להתייעצות דחופה לגבי החולה?

"מעיני הישועה" בבני ברק הוא המרכז הרפואי הראשון בארץ שפיתח אפליקציה רפואית ב-iPad, המאפשר לצוות המקצועי לעקוב באמצעות המכשיר בכל זמן אחר מצבו הרפואי של החולה, כולל קבלת תוצאות בדיקות וצילומי רנטגן ו-CT.

ד"ר יורם ליוור, מנכ"ל המרכז הרפואי "מעיני הישועה", אומר כי "איכות התמונה המתקבלת ברזולוציה גבוהה מאפשרת אבחון מדויק וקבלת החלטות להמשך טיפול ברמה המיידית ומסביב לשעון. למעשה, ה-iPad מתפקד לראשונה גם ככלי רפואי המביא תועלת חסרת תקדים למטופלים ולצוות".

ד"ר ניר כהן, מנהל השירות האורתופדי ב"מעיני הישועה", נותן דוגמה למצבים שכיחים בהם ה-iPad מאוד יעיל: "מנהל מחלקה השוהה בביתו בשעות הלילה יוכל לתת הנחיות מדויקות לצוות שסיים זה עתה ניתוח ויוכל לוודא שהרשומות נכתבו כמו שצריך, כמתבקש על פי הנהלים. הדבר יאפשר סיום מהיר יותר של ההליך הכירורגי ויקצר את משך זמן ההרדמה לטובת החולה".

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום