צפי ל-2030: מעל מיליון חולי סוכרת

(0)
לדרג

בדיון על מחלת הסוכרת שנערך בוועדת עבודה רווחה ובריאות הוצגו נתונים מדאיגים: מספר חולי הסוכרת צפוי לשלש עצמו עד 2030; העלות למדינה - 3.6 מיליארד שקל

מאת: מערכת zap doctors

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת בראשות ח"כ חיים כץ, קיימה היום (ג') דיון דחוף בנתוני מחלת הסוכרת בישראל.

מדו"ח שהוגש לוועדה מטעם מרכז המחקר והמידע של הכנסת עולים נתונים מדאיגים שעיקרם: מספר חולי הסוכרת יגדל פי שלושה עד שנת 2030, אז יהיו בישראל מיליון ו-200 אלף חולים - כ-12.5% מכלל האוכלוסייה.

עיקר העלייה בתחלואה היא בקרב אוכלוסיות מוחלשות - ערבים, אתיופים ואנשים המשתייכים למעמד סוציו אקונומי נמוך. כתוצאה מזינוק חולי הסוכרת צופים כי תהיה עלייה של 35% בסך הוצאות המדינה על המחלה, והן צפויות להגיע לכ-3.6 מיליארד שקלים בשנת 2020.

בנוסף צויין כי סוכרת היא גורם התמותה הרביעי בישראל (7% ממקרי הפטירה), ולפחות מחצית מחולי הסוכרת אינם מאובחנים ולא מודעים למחלתם.

ממלא מקום יו"ר הוועדה, ח"כ ד"ר רחל אדטו, אמרה כי יש לפעול להגדלת סל הבריאות, שהינו נמוך ביחס לשנים קודמות, ולשלב תרופות ותכשירים שהוכחו כיעילים דוגמת סנסור הסוכרת.

ח"כ חיים אורון, מיוזמי הדיון, ציין כי רבע מחולי הסוכרת בדרום נמנעים מרכישת תרופות בשל עלותן הגבוהה. לדעתו, יש להעניק לחולים טיפולים בסיסיים חינם, מאחר שעלות אשפוז של חולה סוכרת גבוהה יותר מכל התרופות שיקבל במהלך חייו.

בואו לדבר על זה בפורומים הבאים:

סוכרת נעורים - תמיכה
פורום סוכרת

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום