אופניים: רכיבה פוגעת בפוריות הגבר

(0)
לדרג

גברים: לא מומלץ להפריז בשימוש באופניים. ממחקר חדש עולה כי רכיבה מעל 5 שעות בשבוע עלולה לפגוע בכמות ובתנועתיות של הזרע

מאת: מערכת zap doctors

מממצאי מחקר חדש, אשר פורסמו במהדורת דצמבר 2010 של כתב העת Fertility and Sterility, עולה כי לרוב אין קשר בין פעילות גופנית לבין כמות או איכות תאי הזרע. עם זאת, בקרב גברים הנוהגים לרכב על אופניים לפחות 5 שעות בשבוע, כמות תאי הזרע ופעילותו היו נמוכים יותר, בהשוואה לגברים שלא עסקו בפעילות זו.

בעבר, דווח על אפשרות להפרעה מסוימת בתאי הזרע בקרב ספורטאים מקצועיים. לעומת זאת, המחקר החדש בחן את הקשר בין בריאות תאי הזרע לבין פעילות גופנית בקרב למעלה מ-2,000 גברים שפנו למרפאות פוריות. כל הגברים נתנו דגימת תאי זרע והשיבו למספר שאלות הנוגעות לבריאות הכללית ולפעילות הגופנית שלהם.

לאחר שהחוקרים לקחו בחשבון גורמים שונים, כולל נטילת מולטי ויטמינים, משקל גוף, לחץ דם, סוג התחתונים, ומשתנים אחרים, הם מצאו כי בקרב גברים אשר עסקו באופן סדיר בפעילות גופנית, אפילו רבה מאוד, אין סיכון מוגבר לבעיות באיכות או כמות תאי הזרע, בהשוואה לגברים שלא עסקו בפעילות גופנית. עם זאת, כאשר החוקרים בחנו סוגי פעילות גופנית שונים, הם הבחינו כי בקרב גברים אשר דיווחו על רכיבת אופניים לפחות 5 שעות בשבוע - כמות ותנועתיות תאי הזרע שלהם היתה ירודה ב-50%.

פגיעה בשק האשכים

המחקר, שנערך בקרב ספורטאים מקצועיים, מצא קשר בין רכיבה על אופניים לבין בעיות במערכות המין והשתן, בנוסף לאיכות תאי זרע נמוכה. להערכתם, ייתכן כי חבלה או עליית טמפרטורה בשק האשכים עשויות להסביר את הקשר שבין רכיבה על אופניים לאיכות תאי הזרע.

להערכת המומחים, עדיין מוקדם לקבוע כי הרכיבה על האופניים היא הגורם לבעיות תאי הזרע. מכאן נובע כי דרושים מחקרים נוספים בנושא.

בואו לדבר על זה בפורום רפואת ספורט לבריאים ונכים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום