הפלה - מגדילה סיכון להתקף לב

(0)
לדרג

מחקר חדש בקרב למעלה מ-11,500 נשים מצא כי לידת עובר מת מגבירה ביותר מפי 2 את הסיכון להתקף לב; וגם: שלוש הפלות יעלו את הסיכון בכמעט פי 9

מאת: ד"ר עמית עקירוב

חוקרים מדווחים במאמר חדש שפורסם בעיתון Heart כי נשים לאחר הפלה טבעית או לידת עובר מת מצויות בסיכון מוגבר להתקפי לב במהלך חייהן. ממצאים אלו עומדים בניגוד לתוצאות מחקרים קודמים שלא הציגו קשר ברור בין השניים.

מחקר EPIC או בשמו המלא European Prospective Investigation into Cancer and Nutrition הוא מחקר פרוספקטיבי עם למעלה מ-11,500 נשים בגילאים 35-66 שהיו בהריון במהלך חייהן. החוקרים עקבו אחר נשים אלו להערכת התפתחות מחלות לב וכלי דם (התקף לב או שבץ מוחי).

כרבע מהנשים שלקחו חלק במחקר דיווחו על הפלה טבעית אחת, קרוב ל-20% דיווחו על הפלה מלאכותית אחת, 2% מהנשים ילדו עובר מת. בסך הכל תועדו כ-80 אירועי לב ומעט יותר מ-100 אירועי שבץ מוחי. לאחר שלקחו בחשבון גורמים כולל גיל, עישון, צריכת אלכוהול, מדד מסת גוף (BMI), יחס מותן-אגן, פעילות גופנית, השכלה, מספר הריונות, יתר לחץ דם, עודף שומנים בדם וסוכרת, מצאו החוקרים כי כל לידת עובר מת מלווה בסיכון של למעלה מפי שניים להתקף לב. בנוסף, בהיארעות שלוש הפלות טבעיות, או יותר, הסיכון להתקף לב היה גבוה כמעט פי תשעה.

לאחר שהתייחסו לגורמי סיכון למחלות לב וכלי הדם, העלייה בסיכון עמדה על פי 5. החוקרים לא מצאו קשר משמעותי בין הפלות מלאכותיות לבין התקף לב. כמו כן, לא נמצא קשר משמעותי בין הפלה או לידת עובר מת לבין הסיכון לשבץ מוחי.

החוקרים מעלים אפשרות כי הקשר בין השניים נובע מכך שיש מצבים המגבירים את הסיכון להפלה טבעית או לידת עובר מת, המובילים גם לעלייה בסיכון למחלות לב. אפשרות אחרת היא כי הפלה טבעית עשויה להוביל לזיהומים, היכולים להיות קשורים למחלות לב וכלי דם.

בואו לדבר על זה בפורום הפלות - לפני ואחרי הפלה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום