מרפאה לבריאות צוואר הרחם

(0)
לדרג

מרפאה חדשה לבריאות צוואר הרחם, לגילוי ואבחון מוקדם של המחלה, נפתחה במרכז רפואי ת"א. במרפאה בדיקה לגילוי 21 זני פפילומה הגורמים למחלה. צרכנות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

המרכז הרפואי תל-אביב פתח מרפאה חדשה ויחידה מסוגה לבריאות צוואר הרחם שמטרתה גילוי ואבחון מוקדם של סרטניים נשיים הנגרמים על ידי חשיפה לנגיף HPV ומעקב אחרי נשים בסיכון יתר.

במרפאה ניתן לקבל שירות מורחב כולל התייעצות עם רופא מומחה, בדיקת HPV ומשטח צוואר הרחם (בדיקת ה-(PAP.

בדיקה חדשה לזיהוי 21 זני HPV

ד"ר לימור הלפמן, מומחית ברפואת נשים מסבירה את החשיבות שבפתיחת המרפאה: "נגעים ממאירים וטרום ממאירים בצוואר הרחם ובאברי המין נגרמים על ידי הדבקה בנגיף הפפילומה (HPV). בדיקת הסקר המקובלת בארץ לגילוי מוקדם של נגעים כאלה היא משטח הצוואר pap smear, אשר רגישותו מוגבלת. ניתן להגביר את רגישות הבדיקה באופן ניכר על ידי הוספת בדיקה לנוכחותם של זנים מסוימים של נגיף הפפילומה, שהם בעלי פוטנציאל לגרום להתפתחות שינויים טרום ממאירים ועד סרטן (זני "סיכון גבוה")".

לשם כך, רכש בית החולים מכשיר חדיש לזיהוי הנגיף הבודק את נוכחותם של עד 21 זני HPV מהם 14 זנים, שידועים כזנים בסיכון גבוה ומכסים את רובם הגדול של הזנים העלולים לגרום לשינויים טרום ממאירים וסרטן. עלות הבדיקה החדשה היא 600 ¤.

ד"ר דן גריסרו, מנהל היחידה לגינקולוגיה אונקולוגית אומר כי "גילוי מוקדם של סרטנים נשיים יכול למנוע את התפשטותם באזורים נוספים בגוף ומאפשר לרפאם ולהציל חיים. בדיקה לגילוי סרטן צוואר הרחם מומלצת לכל אישה החל מגיל 18 או לחלופין החל ממועד תחילת קיום יחסי מין".

בואו לדבר על זה בפורום HPV - וירוס הפפילומה, קונדילומה, צוואר הרחם.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום