מתי התינוק ישן לילה שלם?

(0)
לדרג

מחקר חדש שבדק התפתחות בקרת השינה של תינוקות מצא כי מרבית התינוקות ישנים שנת לילה רצופה - מעשר בלילה עד שש בבוקר - עד גיל שנה

מאת: מערכת zap doctors

תבניות השינה משתנות במהלך החיים, אך השינוי הקיצוני ביותר מתרחש בשנת החיים הראשונה. אבן דרך התפתחותית חשובה היא היכולת לישון לילה שלם בלי להתעורר. מצב זה מתאפשר כאשר השינה הופכת משינה רצופה במשך היממה ללא הבדל בין לילה ליום - לשינה עם פרקי ערות ארוכים ושלב שינה דומיננטי בלילה. הורים רבים מודאגים משינה לא רצופה של תינוקם, אך המידע בספרות דל ביותר לגבי לוח הזמנים הנורמטיבי של התפתחות השינה.
מטרת המחקר הנוכחי היתה לבדוק באיזה גיל ממוצע משיגים תינוקות בריאים יעד של שנת לילה רצופה.

שיטות

חוקרים מניו-זילנד ביצעו מחקר פרוספקטיבי שכלל 75 יילודים והוריהם. במחקר נכללו רק תינוקות ללא מחלות רקע, שנולדו במועד. סביב הלידה נאספו נתונים דמוגרפיים של המשפחות. ההורים קיבלו "יומן שינה" ותודרכו על ידי החוקרים. מדי חודש ההורים מילאו את היומן במשך 6 יממות. פרטים שנאספו כללו שעות השכבה, שעות השכמה, מספר התעוררויות, זמן שחלף מרגע ההשכבה עד שהתינוק נרדם וכו'. בנוסף, בכל חודש התינוקות צולמו במשך 2 לילות רצופים.

הוגדרו 3 קטגוריות של שינה רצופה: קריטריון 1 - תינוקות שישנים רצוף בין חצות ועד 5 בבוקר, קריטריון 2 - תינוקות הישנים 8 שעות רצופות במהלך הלילה, וקריטריון 3 - תינוקות שישנים רצוף מעשר בלילה עד שש בבוקר. כדי לענות על הקריטריון, על התינוק לעמוד בתנאיו לפחות 80% מהלילות. כדי לאמת את דיווחי ההורים בוצעה השוואה בין הקלטות הווידיאו לבין יומני ההורים. התעוררות נחשבה כאשר נמשכה מעבר ל-2 דקות.

תוצאות

בין גיל חודש לארבעה חודשים מתרחשת הקפיצה הגדולה ביותר בשעות השינה הרצופות הליליות.
בגיל 3 חודשים 50% מהתינוקות עונים לקריטריון 1 (תינוקות שישנים רצוף בין חצות ועד 5 בבוקר).
בגיל 5 חודשים 50% מהתינוקות עונים לקריטריון 3 (ישנים רצוף מעשר בלילה עד שש בבוקר).
בגיל שנה רק 11 תינוקות לא ענו לקריטריון 1 ואילו 21 תינוקות לא ענו לקריטריון 3.

מסקנה

התפתחות בקרת השינה של תינוקות מתרחשת בעיקר בשלושת החודשים הראשונים של החיים. מעבר לגיל זה מרבית התינוקות ישנים שנת לילה רצופה. הורים שילדם מתקשה בשינה רצופה זקוקים להכוונה כבר מגיל מספר חודשים.

לכתבות נוספות והרשמה לאתר ללא תשלום - לחצו כאן.

בואו לדבר על זה בפורום הפרעות שינה בקרב ילדים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום