התקף לב מעלה סיכון להתאבדות

(0)
לדרג

מחקר ראשון מסוגו מצא כי אנשים בחודש הראשון לאחר אירוע לבבי, נמצאים בסיכון גבוה פי 3 לאובדנות, בהשוואה לאנשים ללא היסטוריה של אוטם לבבי

מאת: ד"ר עמית עקירוב

התקף לב הוא אירוע משמעותי בחייו של כל אדם, כאשר לעתים קרובות חולים ששרדו התקף לב מחליטים על שינוי אורחות חייהם במטרה למנוע הישנות אירוע לבבי. הרצון לשמור על הבריאות בעקבות אירועים אלו נובע ברובו מהפחד בעקבות האירוע. מצד שני, כעת מדווחים חוקרים במאמר חדש שפורסם ב-Circulation כי בקרב חולים לאחר התקף לב קיים סיכון מוגבר משמעותית לאובדנות, גם במקרים בהם אין היסטוריה של מחלות פסיכיאטריות.

זהו המחקר הראשון שבחן את הקשר בין התקף לב לאובדנות. הסיכון לאובדנות היה הגבוה ביותר בקרב חולים עם היסטוריה של מחלות נפש ובמהלך החודש הראשון לאחר אירוע לבבי. החוקרים קוראים לערוך בדיקות סקר בחולים עם אוטם לבבי לזיהוי דיכאון ומחשבות אובדניות.

מדגם המחקר כלל קרוב ל-20,000 חולים בגילאי 40-89 שנים, עם ניסיון אובדנות בין השנים 1981-2006, להם הותאמו קרוב ל-200,000 ביקורות.

בחודש הראשון לאחר האירוע הלבבי, בקרב חולים עם התקף לב וללא היסטוריה של מחלות פסיכיאטרית, תועד סיכון גבוה פי 3 לאובדנות, בהשוואה לאלו ללא היסטוריה של אוטם לבבי או מחלות פסיכיאטריות. בקרב אלו עם היסטוריה של הפרעה נפשית או התקף לב, הסיכון לאובדנות היה גבוה פי למעלה מ-60 במהלך החודש הראשון, בהשוואה לביקורות ללא היסטוריה של אוטם לבבי או מחלה פסיכיאטרית.

למרות שהסיכון לאובדנות היה הגבוה ביותר בחודש הראשון לאחר אוטם לבבי, הוא נותר גבוה למשך לפחות חמש שנים לאחר האירוע - גם אחרי שהחוקרים לקחו בחשבון אירועי שבץ מוחי, נוכחות סוכרת וגורמים סוציו-אקונומיים.

הידיעה בשיתוף doctors ו-e-Med.

בואו לדבר על זה בפורומים הבאים:

פורום פסיכיאטריה
פורום קרדיולוגיה וצנתורים

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום