נפגעים מחומרים מעכבי הבעירה

(0)
לדרג

חומרים מעכבי בעירה המפוזרים ממטוסים באזור הכרמל אמנם מסייעים במאבק נגד האש, אך עלולים לפגוע בבריאותם של אזרחים רבים הבאים עמם במגע

מאת: מערכת zap doctors

פעולות הכיבוי של המטוסים באזור הכרמל נמשכות גם היום (א'), בעיקר על ידי מטוס הענק "הסופר-טאנקר". כעת מתברר כי "הפייר טרול", החומר הכימי האדום המפוזר באמצעות מטוסי הכיבוי, פוגע לא רק בלהבות האש, אלא גם בכוחות הכיבוי וההצלה בשטח.

לאור זאת הנחה משרד הבריאות את הצוותים בשטח, הבאים במגע עם חומרים מעכבי בעירה, לעבוד עם מסכות מיגון. במקרה של הופעת סימפטומים כגון שיעול, קוצר נשימה וכאבים בחזה, חשוב לרחוץ היטב את כל הגוף. לגבי האוכלוסייה באזור הריסוס, מומלץ להסתגר בבתים ולא לאפשר לילדים לשחק עם משטחים שפוזרו עליהם מעכבי בעירה. יש לציין כי לחומרים אלה יש השפעה לטווח זמן קצר בלבד.

בתוך כך, בית חולים כרמל הודיע כי קלט מספר כוחות הצלה שנפגעו מחשיפה לחומר "הפייר טרול". הנפגעים טופלו בחדר המיון ובמחלקת העיניים של בית החולים. "מדובר בחומר כימי רעיל שאמנם מעכב את הבעירה, אבל פוגע באנשים כשהם לא מוגנים", מסביר מנהל חדר המיון בבית החולים כרמל, ד"ר דניאל בן דוב. "החומר גורם לגירוי ופוגע בריריות ובדרכי הנשימה של הנחשפים אליו".

תשומת לב מיוחדת מופנית לאנשים הסובלים מבעיות בדרכי הנשימה, לנשים בהריון ולחולי לב.

עד לבוקר יום ראשון הגיעו לבית החולים כרמל 13 פצועים, כולל הפצועה הקשה ביותר - נצ"מ אהובה תומר, מפקדת משטרת חיפה. "נצ"מ תומר הגיעה לבית החולים כרמל במצב של כמעט מוות קליני עם כ-90% כוויות, במצב של אי ספיקה נשימתית וכמעט בלי דופק וסימני חיים", אומר ד"ר בן דוב.

אחרי עבודה מאומצת של צוות החייאה מתוגבר בכל הרופאים הבכירים של בית החולים שכלל מומחי טיפול נמרץ, קרדיולוגים בכירים, מנתחי לב, מנהל מחלקת הרדמה וטיפול נמרץ ואחים ואחיות רבים, נצ"ב תומר הועברה באמצעות ניידת טיפול נמרץ ליחידת הכוויות בבית החולים רמב"ם בעיר.

בואו לדבר על זה בפורום רפואת חירום.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום