עברת ניתוח מעקפים? שתה אלכוהול

(0)
לדרג

צריכה של 1-2 משקאות אלכוהוליים ביום עשויה להפחית אירועים קרדיווסקולאריים בקרב חולים שעברו ניתוח מעקפים. עם זאת, כמות מוגזמת אינה מומלצת ואף מסוכנת

מאת: ד"ר עמית עקירוב

מתוצאות מחקר שהוצג בכנס השנתי של ה-American Heart Association עולה כי קיים קשר בין צריכת מבוקרת של אלכוהול לבין ירידה בסיכון לאירועים קרדיווסקולאריים לאחר ניתוח מעקפים.

המחקר כלל יותר מ-1,200 משתתפים, בגיל ממוצע של 68 שנים, לאחר ניתוח מעקפים. כל המשתתפים השיבו על שאלונים תזונתיים והיו במעקב לאחר הניתוח. החוקרים עקבו אחר היארעות אירועים לבביים ואירועים מוחיים.

לשתות אבל לא להפריז

לאחר מעקב של יותר משלוש שנים תועדו 205 אירועים לבביים ואירועים מוחיים. בקרב החולים שצרכו אלכוהול בכמות של 5-30 גרם ליום (כמות המקבילה ל-1-2 משקאות אלכוהוליים ביום) חלה ירידה של 9% בסיכון לאירועים כליליים. בהשוואה לחולים שלא שתו אלכוהול מעולם, החוקרים זיהו קשר בין שתיית אלכוהול בכמות מעטה לבין ירידה של כ-25% בסיכון לאירועים קרדיווסקולאריים. אולם, עם צריכת אלכוהול בכמות של 30-60 גרם ליום לא זוהתה ירידה בסיכון הקרדיווסקולארי, וצריכת אלכוהול בכמות גדולה יותר אף לוותה בסיכון מוגבר לאירועים אלו.

החוקרים הדגישו כי בקרב משתתפים עם הפרעה קשה בתפקוד הלבבי לא זוהה יתרון לשתיית אלכוהול. לדבריהם, צריכת אלכוהול רבה מלווה בעלייה בסיכון לתמותה בחולים לאחר ניתוח מעקפים, וכי הסיכון גבוה יותר במטופלים עם הפרעה קשה לתפקוד הלב.

לאור ממצאי המחקר, החוקרים מסכמים כי קיים קשר בין שתיית 1-2 משקאות אלכוהוליים ביום לבין הפחתת הסיכון לאירועים קרדיווסקולאריים לאחר ניתוח מעקפים. צריכה של יותר משני משקאות אלכוהוליים ביום עשויה לבטל את התועלת האפשרית שבצריכת אלכוהול בכמות קטנה. החוקרים מדגישים כי אין מקום להמליץ על שתיית אלכוהול במטרה להפחית את הסיכון הקרדיווסקולארי.

הידיעה בשיתוף doctors ו-e-Med.

בואו לדבר על זה בפורומים הבאים:

פורום ניתוחי לב
פורום ניתוחי לב וחזה
בואו לדבר על זה בפורום קרדיולוגיה - הפורום הרשמי של האיגוד הקרדיולוגי

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום