הזמן עבר - אין תאגיד לרפואת שיניים

(0)
לדרג

ועדת הבריאות האריכה את הצו להקמת תאגיד רופאי שיניים פרטיים, לאחר שזה לא הוקם במועד שנקבע לו. יו"ר ההסתדרות לרפואת שיניים: התנאים לתאגיד הם דרקוניים

מאת: מערכת zap doctors

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת קיימה היום (ד') דיון דחוף, לאחר שמשרד הבריאות ביקש את אישורה להאריך את הצו להקמת תאגיד רופאי שיניים פרטיים. התאגיד אמור היה לקום עד 1 בדצמבר, לצורך העמדת אלטרנטיבה לקופות החולים עבור טיפולי שיניים חינם לילדים עד גיל 8. הוועדה אישרה את הדחייה עד 2 בפברואר בלבד, למרות בקשת משרד הבריאות לדחייה עד 31 במרץ 2011.

מצג שווא

ח"כ ד"ר רחל אדטו אמרה בדיון: "משרד הבריאות פרסם קול קורא להקמת תאגיד, שהוא שערורייתי ואף חברה לא תוכל לקיים אותו. דורשים 15 מיליון שקלים בטחונות, הצהרת הון על 5 שנים רטרואקטיבית, איסור הצעת שירותים נוספים על טיפולי שיניים לילדים - איך אפשר להתחרות כך עם קופות החולים? ומיהו המפקח - משרד הבריאות שלא מסוגל לפקח אפילו על קופת חולים מאוחדת?".

נציג הלשכה המשפטית של משרד הבריאות השיב כי משרד הבריאות הצליח לספק שירותי בריאות שן לילדים רבים תוך זמן קצר, במסגרת קופות החולים, והקול הקורא להקמת תאגיד הוא ראשוני וגולמי וישתנה בהמשך.

התנאים לקופות ולתאגיד אינם שוויוניים

ד"ר יצחק חן, יו"ר ההסתדרות לרפואת שיניים לישראל, אמר: "בתנאים שנקבעו, אני לא מאמין שהתאגיד יצליח לקום. התנאים דרקוניים ואינם שוויוניים: מדוע קופות החולים אינן מחויבות לתת ערבות, בעוד שהתאגיד העתידי יחויב? באין תאגיד, ילדים שמטופלים אצל רופאי שיניים פרטיים נאלצים לעבור לקבל טיפולים בקופות החולים כי רק שם הטיפולים הם חינם. זה יחסל את רופאי השיניים העצמאיים, הם יעזבו את המקצוע".

לדברי אלי כהן, סמנכ"ל שירותי בריאות כללית, דווקא הקופות מופלות לרעה: "לא ייתכן שנידרש להשתתף במימון התאגיד. הרפורמה בבריאות השן היא בתקציב אפס, אנחנו על סף הפסד והביקושים רק הולכים וגדלים" .

בואו לדבר על זה בפורום רפואת שיניים לילדים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום