הצעה: לא הגעת לרופא - שלם קנס

(0)
לדרג

הכנסת אישרה הצעת חוק בקריאה ראשונה הקובעת כי מבוטחים שלא יגיעו לתור במרפאה יקנס ב-10 ש"חו. משרד הבריאות והסתדרות הרופאים: נפעל לביטול ההצעה

מאת: מערכת zap doctors

מליאת הכנסת אישרה אתמול (ב') בקריאה ראשונה הצעת חוק הקובעת כי מבוטחי קופות החולים שלא הגיעו לתור הנקבע עבורם ייקנסו ב-10 ש"ח. יש לציין כי לא ידוע על מערכת ציבורית רפואית כלשהי בעולם המטילה קנס על אי הגעה לרופא ללא הודעה.

יו"ר הרי, ד"ר ליאוניד אידלמן, פנה היום באיגרת לראש הממשלה, בנימין נתניהו, ולמנכ"לים של כל קופות החולים בבקשה למנוע את הצעת החוק. לדבריו, מדובר במדרון חלקלק שמהווה סטייה מהעקרונות עליהם מושתתת מערכת הבריאות הציבורית. "הצעה זו היא שערורייתית, חותרת תחת תכלית השוויון שבבסיס חוק ביטוח בריאות ממלכתי, פוגעת בראש ובראשונה במבוטחים הנמנים על שכבות חלשות ומשיתה עלויות גבייה על קופות החולים, אשר תקציבן אף עלול בסופו של דבר להישחק על-ידי האוצר במידה ולא יטילו קנסות".

עוד כותב ד"ר אילדמן: "אני סבור כי הצעה זו לא רק שלא תחסוך לקופות כספים, אלא רק תגדיל את ההוצאות. המבוטחים מהשכבות החלשות יגיעו לקבלת שירותים רפואיים, גם כאשר ההצדקה הרפואית חלפה (אך מסיבות שונות לא הצליחו להודיע על אי הגעתם במועד), רק כדי לא לשלם את הקנס, ואילו המבוטחים מהשכבות הגבוהות יראו בתשלום הקנס הסדר לגיטימי שמאפשר להם שלא להגיע לביקור".

סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, כבר הודיע על התנגדותו להצעת החוק "המיותרת", כדבריו. "הצעת החוק אינה ראויה ובלתי הוגנת בעליל. לא יעלה על הדעת שהכנסת תחוקק חוק שיפגע בציבור ובעיקר בשכבות החלשות", אמר.

בואו לדבר על זה בפורום מימוש זכויות רפואיות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום