הצעה: חיסון לשפעת גם בטיפת חלב

(0)
לדרג

מנתונים שהוצגו בוועדה לזכויות הילד: שיעור הילדים המתחסנים כנגד שפעת הוא כ-7% בלבד. בניסיון להעלות את שיעור המתחסנים, הוצע להכליל החיסונים בטיפות החלב

מאת: מערכת docors

בדיון שהתקיים אתמול (ב') בוועדה לזכויות הילד בנושא הירידה החדה במספר הילדים המתחסנים כנגד שפעת, דרשה הוועדה להכליל את החיסון גם בטיפות החלב ולא רק בקופות החולים.

הדיון נערך בהמשך להצעתו של ח"כ אורי מקלב להעלות את הנושא לסדר היום בעקבות אזהרת משרד הבריאות מפני תחלואה, סיבוכי המחלה ואף מקרי תמותה. זאת, לאור הירידה החדה בשיעור המתחסנים בקרב כלל האוכלוסייה בכלל, ובקרב קבוצות הסיכון (בהן ילדים מתחת לגיל 5) בפרט.

ד"ר אמיליה אניס, מנהלת האגף לאפידמיולוגיה במשרד הבריאות, הציגה נתונים סותרים, שאינם מעידים על ירידה דרמטית בשיעור המתחסנים: בקבוצת גיל של התינוקות מגיל 6 חודשים עד גיל 5 שנים ו-9 חודשים חוסנו השנה עד אמצע חודש ספטמבר כ-6,9%, לעומת 7,2% בשנה שעברה וקצת מעל 6% ב-2008.

יו"ר הוועדה, ח"כ זבולון אורלב, נדהם נוכח הכישלון של מערכת הבריאות לחסן כ-90% מהילדים בגיל הסיכון. ח"כ אורלב תבע לקבל הסברים לגבי הסתירה בנתונים וביקש להבין מדוע משרד הבריאות אינו מאפשר מתן חיסונים נגד שפעת בטיפות החלב ומסתפק בקופות החולים?

ח"כ אורלי לוי-אבקסיס, מ"מ יו"ר הוועדה, אמרה: "הלך הרוח של רוב ההורים הוא כי שפעת היא וירוס שהגוף צריף להתמודד איתו וכי אין צורך בחיסון". משום כך ביקשה הוועדה ממשרד הבריאות לבדוק מהם החסמים הפסיכולוגיים של ההורים לגבי החיסון נגד שפעת.

בואו לדבר על זה בפורום חיסונים לילדים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום