הצעה: רופאים ידווחו על תרומות

(0)
לדרג

ועדת העבודה הרווחה והבריאות תומכת בהצעת חוק ממשלתית שתחייב רופאים לדווח על קבלת תרומה. ח"כ ליצמן: חוק דומה היה יכול למנוע את השחיתות במאוחדת

מאת: מערכת zap doctors

חברי ועדת הבריאות תומכים בחוק התרומות שהוגש על ידי הממשלה, כך עולה מדיון שהתקיים בכנסת בשבוע שעבר.

במסגרת חוק ההסדרים של שנת 2008, נקבע בהוראת שעה כי יצרן, יבואן או משווק של ציוד רפואי או של תכשיר, שתרם לגופים העוסקים בתחום הבריאות בלא מטרות רווח, ימסור לשר הבריאות את רשימת הגופים אליהם הועברה התרומה. זאת, כדי להבטיח שקיפות מירבית ולשמש כלי אפקטיבי בידי הרגולטור לפיקוח על ניגודי עניינים בתחום הבריאות (המלצות למטופלים על תרופות, מחקרים העשויים להשפיע על שיווק תרופות ורווחי יצרן).

כעת מבקשת הממשלה לקבוע את הוראת השעה כהוראת קבע, לדרוש לכלול גם רופאים וחוקרי רפואה כגופים אשר תרומה להם תחויב בדיווח, וכן לתבוע כי סכומי התרומה ידווחו, וגם מקבלי התרומה יצהירו עליהם.

יו"ר ועדת העבודה, הרווחה והבריאות, ח"כ חיים כץ (ליכוד), הביע מחאה על כך שההצעה הוגשה במסגרת חוק ההסדרים. ח"כ כץ טען כי יש מקום לדון בה בפירוט ובכובד ראש, ולא למהר לאשר אותה במהלך החודש הקרוב.

סגן שר הבריאות, ח"כ יעקב ליצמן (יהדות התורה), טען בדיון: "השקיפות חשובה מאוד. תראו מה קרה בקופת חולים מאוחדת. עם חוק כזה, ניתן היה למנוע חלק מהתופעות החמורות. אם חברי ועדת סל התרופות נבדקים בענייני תרומות וגורמים מממנים, אינני רואה סיבה מדוע גופים ואנשי מקצוע נוספים לא יהיו מפוקחים".

האחיות לא יכללו בהצעה

חברי הוועדה, ד"ר רחל אדטו (קדימה), ד"ר עפו אגבאריה (חד"ש) ואורלי לוי-אבקסיס (ישראל ביתנו), דרשו לכלול גם את משרד הבריאות, הרוקחים והאחיות בין הגופים המחויבים בדיווח על תרומה, וכן לפרסם את מטרת התרומה ולא רק את קיומה. נציגי משרד הבריאות הביעו הסכמתם להכללת משרד הבריאות והרוקחים בהצעת החוק, אולם דחו את ההצעה לשלב גם את האחיות, מאחר שהן לא מחזיקות בקליניקות פרטיות ולא מקבלות הטבות מחברות תרופות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום