כיצד מחשב נייד קשור לפוריות?

(0)
לדרג

גברים, ראו הוזהרתם: מחקר מצא כי גברים המניחים מחשב נייד על רגליהם גורמים לעלייה בחום אשכיהם. המנח הכי נסבל - פישוק של 70 מעלות והנחת משטח מתחת למחשב

מאת: ד"ר עמית עקירוב

מחשבים ניידים הפכו לנחלת הכלל, ורבים מבלים שעות ארוכות אל מול מסך המחשב הנייד, בין אם לצרכיי עבודה או הנאה. כעת, מחקר חדש שפורסם בעיתון Fertility and Sterility הדגים קשר בין שימוש במחשבים ניידים, תוך הנחתם על רגלי המשתמש, ובין עלייה בחום האשכים.

השפעה על פוריות הגבר

עד כה לא נערכו מחקרים להערכת ההשפעה של שימוש במחשב נייד על פוריות הגבר. עם זאת, מחקרים קודמים מצאו כי עלייה של מעלה אחת בלבד בחום האשכים עלולה לפגוע באיכות הזרע. החוקרים מסבירים כי עצם העובדה שהאשכים ממוקמים מחוץ לגוף, מאפשרת שמירה על חום נמוך יותר מחום הליבה של הגוף, וכך מתאפשר ייצור זרע תקין.

עלייה בחום האשכים

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון דרכים שונות למניעת עלייה בחום האשכים בגברים המשתמשים במחשבים ניידים. מדגם המחקר כלל 29 מתנדבים בריאים, שעבדו עם מחשבים ניידים בשלוש תנוחות שונות, במשך שעה כל פעם. בפגישה הראשונה ישבו עם רגליים צמודות זו לזו כאשר המחשב הנייד הונח על הרגליים, בפגישה השנייה ישבו עם רגליים צמודות, עליהן הונח משטח ומעליו הונח המחשב הנייד, ובפגישה השלישית ישבו המשתתפים עם רגליים מפושקות ב-70 מעלות, עליהן הונח משטח ומעליו המחשב הנייד. בכל שעה נמדדו חום האשך הימני והשמאלי, וכן חום המחשב הנייד וחום המשטח. יעד המחקר העיקרי היה עלייה בחום האשכים.

שמים מחשב נייד על הרגליים? עדיף בפישוק

החוקרים מדווחים כי בכל המשתתפים נצפתה עלייה מובהקת בחום האשכים, ללא קשר למיקום הרגליים או לשימוש במשטח מתחת למחשב הנייד. עם זאת, העלייה בחום האשכים הייתה הקטנה יותר עם פישוק של 70 מעלות והנחת משטח מתחת למחשב נייד.

החוקרים מדווחים כי עליה של מעלה אחת בחום האשך תועדה לאחר 11 דקות בפגישה הראשונה, לאחר 14 דקות בפגישה השנייה ולאחר 28 דקות בפגישה השלישית.

החוקרים מסכמים וכותבים כי לאור הממצאים, הגורם העיקרי לעלייה בחום האשכים הוא ישיבה עם רגליים צמודות. במחקר הנוכחי, השימוש במשטח מגן המונח מתחת למחשב נייד לא הגן מפני עלייה בחום האשכים. עם זאת, שינוי תנוחת הרגליים ושימוש במחשב הנייד לתקופות זמן קצרות יותר, עשויות לצמצם את העלייה בחום האשכים במצבים אלו.

הידיעה בשיתוף doctors ו-e-Med.

בואו לדבר על זה בפורום אורולוגיה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום