חרדה: תעצרו את המטוס, אני יורד

(0)
לדרג

אנשים הסובלים מחרדת טיסה נמנעים מטיסה ואפילו מצפייה בסרטים הקשורים לאסונות תעופה. לכל אלה מוצע עתה טיפול חדש להתמודדות עם הבעיה. צרכנות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

הפרעת חרדת הטיסה רווחת בקרב 25% מהאוכלוסייה במדינות המערב, כאשר כל אסון ותאונה אווירית מפחיתים את הסיכויים להפיג או להקטין את החשש מחרדת טיסה.

הסובלים מהבעיה עלולים לחוש תחושת מתח עולה ומתחזקת, אי שקט, דפיקות לב מואצות, הזעת יתר, הפרעות נשימה, פיק בירכיים ומחשבות על אסון מתקרב. בכדי להימנע מתחושת החרדה, נמנעים הסובלים ממנה משהייה במקומות כגון: אולמות הנוסעים בשדות התעופה, מטוסים, מקומות סגורים, אתרים הומים. ואף נמנעים מצפייה בסרטים הקשורים לאסונות שכאלה שאירעו בעבר.

טיפול קוגניטיבי התנהגותי

הפסיכולוגית הראשית של המרכז הרפואי "בני ציון", העובדת במסגרת היחידה הפסיכיאטרית, רינה מייזלס, מציעה טיפול בחרדות הטיסה. הטיפול ניתן באמצעות שיטת הטיפול הקוגניטיבי התנהגותי (CBT) בשילוב עם שיטות הרפיה ודמיון מודרך. המיוחד בטיפול שהוא מותאם באופן אישי לכל אחד ואחת מהמטופלים ועבור כל אחד נבנית תכנית המתאימה לו.

הטיפול כולל גם עיסוק בנושאים שונים, למשל כיצד המטוס פועל, איך עדיין יש אוויר במטוס ועוד. נושאים אלו מאפשרים שינוי מחשבתי, הפחתת עוצמת הרגשות הנתפסים כמאיימים והפחתה של רגשות שליליים המדרדרים את המצב לכדי חרדות. המטופל מגיע בהדרגה למצב בו הוא מסוגל לשלוט על הפחדים שלו, ובמידת הצורך מסוגל להרפות את חרדותיו.

"כל מטופל ואורך הטיפול שלו", אומרת מייזלס. "לרוב הטיפולים הם קצרי מועד והתוצאות מובטחות. המטופלים מתחילים בטיסות קצרות ובהמשך, טיסות ארוכות וללא תסמיני חרדה כלל".

בואו לדבר על זה בפורומים הבאים:

פורום חרדות ופוביות
פורום התמודדות עם מתח, לחץ וחרדה

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום