רמדיה: רק ילדה אחת לא נפגעה

(0)
לדרג

מחקר חדש מגלה: מתוך 11 תינוקות שצרכו את פורמולת רמדיה נטולת ויטמין B1, ארבעה נפטרו. למעט אחת, שאר הילדים סובלים מנכות קשה

מאת: מערכת zap doctors

לראשונה נמצא קשר בין חסר בתיאמין (ויטמין B1) בינקות לפגיעות נוירולוגיות קשות, הפרעה קשה בקצב הלב והתפתחות עקמת. הקשר התגלה במחקר של קבוצת חוקרים, שבראשו עומדות ד"ר אביבה מימוני בלוך, מנהלת המכון להתפתחות הילד בבית החולים לוינשטיין, וד"ר אביבה פתאל ולבסקי, ראש היחידה לנוירולוגית ילדים בבית החולים דנה.

נמצא כי ילדים ששרדו מצב של חוסר תיאמין- B1 בינקותם סובלים מתוצאות חמורות וקשות לטווח הארוך, שכוללות פגיעות מוטוריות, קוגניטיביות והתפתחות של אפילפסיה.

טריגר למחקר - נפגעי רמדיה

ד"ר מימוני בלוך מציינת כי המחקר החל עם התפוצצות פרשת רדמדיה ב-2003. כזכור, תינוקות ישראלים נפגעו קשה לאחר שניזונו מסופר פורמולה רמדיה. בתום חקירה התברר כי הפורמולה נטולת תיאמין. "במחקר שלנו בדקנו את תוצאות הפגיעה המיידית והמאוחרת בקרב 11 תינוקות שניזונו מהפורמולה, בשנה הראשונה לחייהם. יש לציין שכל התינוקות היו בריאים ובעלי התפתחות תקינה טרם ההזנה בפורמולה", מוסיפה ד"ר מימוני בלוך.

מתוך 11 ילדים שתוארו במחקר שלושה נפטרו תוך ימים וילדה נוספת נפטרה כשש שנים לאחר מכן. שאר הילדים כיום בני 7-8 שנים.

7 שורדים, רק אחת עם התפתחות תקינה

לדברי ד"ר מימוני בלוך, בשלב הפגיעה החריפה כל התינוקות סבלו מסימנים נוירולוגים שכללו שינויים במצב הכרה, פרכוסים ומעורבות של הפרעות בליעה, הפרעות נשימה, הפרעות בתנועות עיניים והפרעה בתנועתיות של הסרעפת. לחמישה מהילדים הייתה פגיעה לבבית כאשר שלושה מהם סבלו מפגיעה קשה בשריר הלב ונפטרו. ילדה אחת ששרדה במצב של צמח, נפטרה לאחר כשש שנים.

מהמחקר עולה כי מתוך שבעת הילדים ששרדו את הפגיעה החריפה, רק ילדה אחת נמצאה בעלת התפתחות שכלית ונוירולוגית תקינה. שאר השבעה סבלו מפיגור שכלי ופגיעות מוטוריות. ששה ילדים סבלו מאפילפסיה קשה ושני ילדים פתחו קיפוסקוליוזיס קשה. ילדה אחת המשיכה לסבול מהפרעה קשה בקצב הלב.

תוצאות המחקר יוצגו לראשונה באחד המושבים בכינוס הדו-שנתי הארצי של המכונים להתפתחות הילד, שיתקיים ב-16-17 לנובמבר 2010, בבנייני האומה בירושלים.

בואו לדבר על זה בפורום רפואת ילדים - הלל יפה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום