מוטציה גנטית גורמת ללוקמיה

(0)
לדרג

התגלית המחקרית לפיה שני גנים גורמים להתפתחות לוקמיה קשה היא פרי של שיתוף פעולה איטלקי-ישראלי. עתה יש ציפייה לפתח תרופות חדשות למחלה על סמך תגלית זו

מאת: מערכת zap doctors

מחקר חדש בקרב ילדים ומבוגרים הסובלים מלוקמיה קשה איתר שני גנים לא תקינים. נשאי גנים אלה מוגדרים כקבוצה בסיכון גבוה, הזקוקה לטיפול נוסף. מטרת המחקר, שהחל לפני מספר חודשים, היא לאבחן סוגי לוקמיה קשים לטיפול, ומציאת תרופות חדשות המתאימות במיוחד לטיפול בלוקמיות עם סיכון גבוה.

המחקר הוא פרי של שיתוף פעולה ישראלי-איטלקי, הכולל את פרופ' שי יזרעאלי משיבא, פרופ' אנדראה ביונדי, פרופ' גיוספה באסו ופרופ' גיובאני מרטינלי מאיטליה.

תרופות נגד אסתמה עשויות לעכב לוקמיה

התגלית משמשת כעת נקודת מוצא לפיתוח תרופות לחולים בסיכון גבוה. אותם גנים לא תקינים שייכים במקור למערכת החיסון. תפקידם המקורי הוא למנוע זיהומים במערכת העיכול. פעילות מוגברת מדי שלהם גורמת לאסתמה, לאלרגיות קשות ולדלקות מעי.

החוקרים גילו כי תרופות הפועלות נגד מחלות אלה, פועלות גם נגד התאים הנושאים את העיוותים הגנטיים הגורמים ללוקמיה. בימים אלה שוקדות חברות תרופות שונות על פיתוח תרופות חדשות נגד אסתמה ודלקות נוספות במטרה לעכב את אותם גנים. לפני כחודש החל ניסוי קליני בארה"ב, במסגרתו מטופלים ילדים ומבוגרים עם לוקמיה עמידה באמצעות אחת התרופות החדשות.

התגלית תוצג על ידי החוקרים בכינוס מדעי בחסות שגרירות איטליה בישראל, שייערך בין ה-15-16 לנובמבר בבית סוראסקי בשיבא.

בואו לדבר על זה בפורום חוסן - תמיכה לחולי סרטן ובני משפחותיהם.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום