עלייה במודעות לאורח חיים בריא

(0)
לדרג

מתוצאות סקר הבוחן את עמדות והתנהגות הציבור עולה כי חלה ירידה בשיעור המעשנים בשנים האחרונות. כ-90% מהנשאלים משתדלים להמעיט בכמות השומנים

מאת: מערכת zap doctors

רוב הישראלים, כך נראה, דואגים לשמור על בריאותם. סקר חדש, רחב היקף, שנערך בשנים 2008-2009 מצביע על עלייה ניכרת במודעות לאורח חיים בריא. כשמנתחים את הנתונים לגבי יהודים וערבים מתקבלות מגמות סותרות המושפעות מהזהות הג'נדרית של הנשאלים. כך למשל, 46.7% מהגברים הערבים מעשנים, לעומת 25.6% מהגברים היהודים, בעוד ש-16.3% מהנשים היהודיות מעשנות, לעומת 5.8% מהנשים הערביות. מעניין לראות כי בקרב הגברים הערבים לא נצפתה ירידה בשיעור המעשנים בניגוד לשלוש הקבוצות האחרות.

יצוין כי מדי שנתיים מבוצע סקר לאומי הבודק ידע, עמדות והתנהגות בריאות במגוון תחומים. הסקר כלל 4,186 מראיינים בטלפון, יהודים (2,587) וערבים (1,599) מגיל 21 ומעלה.

מעדיפים ללכת ברגל

הפעילויות הגופניות הנפוצות ביותר בקרב כלל האוכלוסייה הן הליכה ברגל למרחק קצר במקום לנסוע ברכב (67.5%) ועלייה במדרגות במקום במעלית (59.8%). הפעילות הפחות נפוצה היא רכיבה על אופנים אל מקום היעד במקום נסיעה ברכב (3.7%).

מי סובל יותר מהשמנה?

מהממצאים עולה כי האזרחים הערבים סובלים מהשמנה יותר מהיהודים. הנה נתוני ההשמנה (מסת גוף מעל 30, כאשר הטווח המומלץ למשקל תקיין הוא בין 18.5 ל-25), על פי הדיווח של משתתפי הסקר: 19.6% מהנשים הערביות, 19.2% מהגברים הערבים, 14.5% מהנשים היהודיות ו-13% מהגברים היהודים.

הקפדה על תזונה נכונה

כ-90% מכלל האוכלוסייה מדווחים כי הם משתדלים להמעיט בכמות השומנים שהם צורכים, 70%-85% מדווחים כי הם משתדלים להמעיט בכמות הסוכרים, ו-65-85% מדווחים כי הם משתדלים להמעיט בכמות הקלוריות הכוללת. וגם: 55%-60% מדווחים כי הם משתדלים לצמצם את צריכת המלח.

הסקר נערך על ידי משרד הבריאות, שירותי בריאות הציבור והמחלקה לחינוך וקידום בריאות בשיתוף עם המרכז הלאומי לבקרת מחלות.

בעוד כחודש צפוי משרד הבריאות להגיש למשרד ראש הממשלה את תוכנית "עתיד בריא 2020" שכוללת בתוכה יעדים לאומיים לצמצום שיעורי העישון בישראל, צמצום ההשמנה וצמצום היפגעות ילדים.

בואו לדבר על זה בפורום דיאטה, תזונה והשמנת יתר - בשיטת ד"ר לוי.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום