מסתמן: תקנות חדשות לגבי תמרוקים

(0)
לדרג

מטיוטת תקנות התמרוקים עולה כי יש כוונה להקים מרכז רעלים לנפגעי שימוש בבשמים ובמוצרי קוסמטיקה. חברי ענף התמרוקים פנו למשרד הבריאות לקבלת הבהרות

מאת: מערכת zap doctors

תקנות חדשות של משרד הבריאות, שאמורות להיכנס לתוקפן ביוני 2011, גורמות לדאגה רבה בקרב יבואני התמרוקים בישראל. ביולי האחרון נשלחה טיוטת קובץ התקנות, שהוכנה על ידי אגף הרוקחות במשרד הבריאות, לחברי ענף התמרוקים באיגוד לשכות המסחר. זאת על מנת לקבל טענות והערות מצידם לתיקון המתוכנן.

מרכז רעלים ארצי

אחת מטענותיהם מתייחסת לכוונת משרד הבריאות להקים "מרכז רעלים ארצי" אליו יישלחו נוסחאות רכיבי התמרוקים "על מנת לאפשר מתן טיפול רפואי נאות במקרה של פגיעה מהתמרוקי". בחברות התמרוקים חוששים מהמהלך, שכן רכיבי המוצרים מהווים סוד מסחרי וקיים חשש סביר שחברות היצרניות בחו"ל יסרבו לשלוח את הנוסחאות למרכז הרעלים.

אם יאושרו התקנות כפי שהן, הרי שמדובר על מהפכה רגולטיבית בענף התמרוקים הישראלי, המגלגל על פי הערכות גורמים כלכליים מיליארדי שקלים בשנה. זאת במטרה להשוות את תנאי ייבוא וייצור התמרוקים בישראל לאלו הקיימים בשווקי האיחוד האירופי.

מקובץ התקנות החדשות עולה כי משרד הבריאות מבקש לבצע שינויים מקיפים בענף, החל מהקמת מרכז רעלים ארצי לאיתור מקרי פגיעה כתוצאה משימוש בתמרוקים, דרך שינוי אופן שיווק המוצרים כמותגים מחודשים וכלה ביצירת תפקידים חדשים בענף.

עו"ד דיוויד נוי, מנהל תחום תמרוקים באיגוד לשכות המסחר: "אימוץ הרגולציה האירופאית הינו צעד מבורך אשר יקדם את הענף כולו. אך מאידך גיסא, חשוב להבין שהתקנות עלולות לגרום לקושי עצום לעוסקים בענף, ולדעתנו קיימת חשיבות רבה שהדברים יבוצעו בהדרגה ובכל מקרה לא בטווח של מספר חודשים".

בואו לדבר על זה בפורום רפואת עור טבעית וקוסמטיקה טבעית.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום