עישון משפיע על תוצאות הניתוח

(0)
לדרג

מחקר: שיעורי התמותה בקרב מעשנים שעברו ניתוח גבוהים ב-40%, לעומת שיעור הלא מעשנים שנותחו. מסקנת החוקרים: מומלץ להפסיק לעשן זמן רב לפני הניתוח

מאת: מערכת zap doctors

בספרות הרפואית ניתן למצוא מחקרים רבים בנוגע להשפעות השליליות של העישון והיתרונות בהפסקת עישון. מתוצאות מחקר חדש עולה כי בהשוואה למטופלים שאינם מעשנים, קיים סיכון מוגבר לתמותה ולסיבוכים לאחר ניתוח בקרב מטופלים מעשנים.

ההשערה היא כי התקופה שסמוכה לניתוח היא התקופה הטובה ביותר לעודד מטופלים להפסיק לעשן. בסמוך לניתוח מטופלים רבים חוששים מפני ההשפעות של עישון על הסיכון לאחר הניתוח, ולכן קיים סיכוי גדול יותר כי יפסיקו לעשן.

במחקר הנוכחי בחנו החוקרים את ההשפעות של העישון על התוצאות במהלך חודש לאחר ניתוח לא לבבי. הם הגדירו עישון בהווה בנוכחות עישון סיגריות בשנה שלפני הניתוח. קבוצת הלא מעשנים כללה את כל המשתתפים שלא עישנו מעולם. המחקר לא כלל משתתפים שעישנו סיגרים או מקטרות. מדגם המחקר כלל כ-80,000 מעשנים, אליהם התאימו החוקרים מספר דומה של משתתפים לא-מעשנים.

סיבוכים לאחר ניתוח

מתוצאות המחקר עולה כי שיעורי התמותה בקבוצת המעשנים היו גבוהים יותר בקרוב ל-40%, בהשוואה לשיעורי התמותה בקבוצת הלא מעשנים. כמו כן, שיעור הסיבוכים היה גבוה יותר בקבוצה זו, כולל דלקת ריאות (כ-200%), צורך באינטובציה לא מתוכננת (כ-90%), הנשמה מכאנית (כ-50%), דום לב (כ-60%), אוטם לבבי (כ-80%), שבץ מוחי (כ-70%), זיהום בחתך (30-40%), אלח-דם (כ-30%) והלם ספטי (כ-55%).

החוקרים מסכמים וכותבים כי התקופה שסביב ניתוח עשויה להיות התקופה האידיאלית לשכנע מטופלים להפסיק לעשן. עם זאת, יש לציין כי בספרות הרפואית פורסמו מאמרים השמים דגש על חשיבות מועד הפסקת עישון. הם מציינים פרדוקס בנוגע להפסקת עישון במטופלים שאינם מיועדים לניתוח, כאשר הוכח כי עם הפסקת עישון חלה עליה מיידית בסיכון. עם זאת, לאחר מכן חלה ירידה בסיכון ארוך הטווח. במידה ותופעה זו אמיתית, ייתכן וכי בסמוך לניתוח, ייתכן ואין מקום להמליץ על הפסקת עישון בתקופה שמיד לפני הניתוח.

בואו לדבר על זה בפורום הפסקת עישון - איך להפסיק לעשן.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום