הכן ילדך לחורף

(0)
לדרג

אימוץ תזונה בריאה וחיזוק המערכת החיסונית עשויים לסייע לילדינו לעבור את החורף בשלום. למי שכבר הספיק להצטנן ולהתעטש מומלץ לנוח ולהתפנק

מאת: גליה קרפול

החורף אמנם מבושש לבוא, אך מחלות החורף כבר כאן. תחילת שנת הלימודים כבר מאחורינו ובתי הספר והגנים הם חממה מצוינת לוירוסים ולחיידקים. אולם, יש דרכים פשוטות וטבעיות להתמודד עם מחלות החורף ואף להקטין את הסיכון בהידבקות בהן.

מניעת מחלות ילדים
מניעת מחלות ילדים

חיזוק המערכת החיסונית

כיצד ניתן למנוע מחלות ולחזק את מערכת החיסון? יש צמחים רבים המחזקים את מערכת החיסון, כמו האכינצאה, אסטרגלוס, ויטמין C. ניתן לרכוש את המוצרים בכל בית מרקחת, אם באבקה, בכדורים או בצורת ממתק. צריכה יומיומית שלהם לאורך חודשי הסתיו והחורף עשויה להפחית משמעותית את ההידבקות במחלות החורף.

דרך נוספת, פחות ידועה אך לא פחות יעילה, לחיזוק מערכת החיסון היא שימוש בשמנים אתריים. השמנים האתריים לא רק יחזקו את המערכת אלא גם יחסלו חיידקים בחלל האוויר. שתי טיפות של שמן לבנדר או עץ התה באמבט היומי יכולות בהחלט לחזק את מערכת החיסון, כמו גם עיסוי יומיומי של הילד או הפעוט בכף שמן זית או שקדים ובה 2 טיפות לבנדר. תרומה נוספת ולא פחות חשובה: העיסוי יאפשר לילד או לפעוט לישון בצורה רגועה ושלווה.

במידה והגיע אליכם לביקור אדם מצונן ואתם חוששים מהידבקות, כדאי להתגונן במבער שמנים: שמן עץ התה, אורן, לבנדר, אקליפטוס. המבער מפזר בחלל החדר את מולקולות השמנים האתריים. המולקולות הללו מחסלות חיידקים ווירוסים, והרי לכם קוטל פטוגנים פשוט ויעיל במיוחד. לאותה מטרה ניתן גם לשים במרסס צמחים ביתי מים ומספר טיפות אקליפטוס, עץ התה ולבנדר ולרסס בחלל החדר ועל הבגדים.

תזונה מאוזנת תועיל אף היא להתמודדות עם מחלות. צריכת ירקות, פירות, דגנים וקטניות מומלצת באופן יומיומי. הרגילו את ילדיכם לשתות מיץ תפוזים או גזר סחוט טרי. במקום חטיפים מומלץ לחתוך לילדים פירות שונים. הרגילו אותם ואת עצמכם לנשנש פירות במקום חטיפים או בצק.

טיפול טבעי

למי שהנזלת כבר תפסה אותו כדאי להסתובב עם בקבוקון שמן אתרי אקליפטוס רדיאטה ומדי פעם לשים טיפה בפתח הנחיריים בעזרת האצבע. לתינוקות מתחת לגיל שנתיים יש לשים על כנפי הנחיריים, מבחוץ ולא בתוך הנחיר.

כדי להקל על הנשימה בשינה, יש לשים כמה טיפות אקליפטוס רדיאטה על הפיג'מה או על הכרית, או להדיף במפזר אדים קרים. דרך יעילה נוספת להקל על שינה כשהאף סתום היא לשים צלוחית עם בצל חתוך בחדר השינה. זה אמנם לא מריח טוב, אבל עובד בצורה מדהימה.

שטיפת האף במי מלח יעילה לייבוש הנזלת וחיטוי הסינוסים. כיום ניתן למצא בבתי המרקחת תרסיסי מי מלח נוחים לשימוש. מומלץ להשתמש בתרסיס המכיל מי מלח בלבד, ללא חומרים נוספים.

להקלה על שיעול ניתן להשתמש במכשיר אדים קרים ולהוסיף לו מספר טיפות של שמן אקליפטוס רדיאטה או שמן הדס. גם עיסוי החזה והגב העליון בשתי טיפות שמן הדס בכף שמן זית או סומסום יקל על שיעול. בנוסף, בזמן שיעול מומלץ להמעיט בצריכת מוצרי חלב, שכן הם מגבירים את הליחה.

מחקרים הוכיחו שצריכת דבש מקילה אף היא על שיעול. אם ילדכם נרתע מאכילת כפית דבש, הציעו לו תפוח עם דבש, או פרי אחר טבול בדבש.

ולא פחות חשוב, כשילדכם חולה, הניחו לו להיות חולה. חשוב ללמוד לנוח בעת מחלה. בעולם המודרני שלנו למדנו שאסור לנוח לרגע, וכשאנו חולים מרגילים אותנו לקחת כדור למניעת הסימפטומים ולהמשיך הלאה. בעת מחלה חשוב לעצור, לנוח ולהתחזק. וגם להתפנק ולהיעטף בחיבוק מגונן.

גליה קרפול היא ארומתרפיסטית בכירה.

בואו לדבר על זה בפורומים הבאים:

פורום ארומתרפיה ורוקחות טבעית
פורום תרופות ורוקחות

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום