פיתוחים חדשים בתחום הכבד

(0)
לדרג

בכנס של החברה האמריקאית לכבד הציגו חוקרים מהדסה תוצאות מחקרים חדשים בתחום: תרופה חדשה לטיפול במחלת הכבד השומני, ומכשיר נשיפה לבדיקת תפקוד הכבד

מאת: מערכת zap doctors

קבוצת חוקרים מבית החולים האוניברסיטאי הדסה בראשות פרופ' ירון אילן, מנהל מחלקה פנימית א', הציגה בתחילת השבוע בכנס החברה האמריקאית למחלות כבד המתקיים בבוסטון תוצאות של שני מחקרים. האחד, תוצאות המחקר בפאזה ראשונה לבדיקת הבטיחות והיעילות של התרופה IMM-124 לטיפול במחלת הכבד השומני, אשר פותחה בהדסה. והשני, תוצאות מחקר בין לאומי לשימוש במכשיר הנשיפה לבדיקת תפקוד הכבד.

כבד שומני

מחלת הכבד השומני היא מחלת הכבד השכיחה ביותר בעולם המערבי. 1%-5% מהאוכלוסייה מפתחים את הסוג הקשה של המחלה - שחמת הכבד וסרטן הכבד. עד היום לא פותחה תרופה אשר הראתה יעילות לטיפול במחלה שכיחה זו.

IMM-124 היא תרופה על בסיס טבעי המבוססת על נוגדנים המופקים מקולוסטרום, שהוא החלב הראשון של הפרה אחרי הלידה. מחקרים אשר בוצעו בשנים האחרונות בהדסה הראו כי לנוגדנים המופקים בשיטה זו יש השפעה חיובית על מערכת החיסון.

במסגרת המחקר אשר הציגו רופאי הדסה בבוסטון אתמול (ג'), נבדקו עשרה מטופלים עם מחלת הכבד השומני. התרופה נמצאה בטוחה ולא נרשמו תופעות לוואי. אצל רוב הנבדקים נרשמה הטבה במדדים רבים של המחלה. תוצאות המחקר מהוות את הבסיס למחקר רחב היקף במספר מרכזים רפואיים בארצות הברית ובישראל, במסגרתו תיבדק קבוצה גדולה של מטופלים הסובלים מן המחלה.

בדיקת נשיפה

בנוסף הציגו אתמול (ג') חוקרי הדסה תוצאות מחקר בין לאומי על שימוש בבדיקת נשיפה כתחליף לביופסית כבד. הבדיקה אינה חודרנית ובאמצעותה ניתן לדעת את דרגת הפגיעה בכבד באופן מידי וללא צורך בבדיקות דם או ביופסיה.

במסגרת המחקר הבין לאומי אשר תוצאותיו הוצגו בכנס, נבדקו 400 חולים ב-13 מרכזים רפואיים, מתוכם שמונה מרכזי כבד מובילים בארה"ב וחמישה מרכזים בישראל. המחקר הראה את יעילות השימוש בבדיקה זו בהשוואה לביופסית כבד.

בואו לדבר על זה בפורומים הבאים:

פורום מחלות כבד
פורום מחלות כבד - אבחון וטיפול

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום