הרגלי תזונה משפיעים על הפוריות

(0)
לדרג

גברים, ראו הוזהרתם: ממצאי מחקר חדש מראים כי קיים קשר משמעותי בין צריכת שומן בתזונה לבין מדדי איכות תאי הזרע

מאת: מערכת zap doctors

בשנים האחרונות פורסמו מאמרים רבים בספרות הרפואית בנוגע לחשיבותן של חומצות שומן והרגלי התזונה. בתוך כך, לא ידוע רבות על אופן ההשפעה של התזונה על פוטנציאל הפוריות של גברים, אך יש עדויות לפיהן להרגלי התזונה יש השפעה על מדדי איכות הזרע.

כעת מדווחים חוקרים על קשר בין צריכה מוגברת של שומן רווי ושומן חד בלתי-רווי לבין ריכוז נמוך של תאי זרע. מנגד, זוהה קשר בין צריכה מוגברת של חומצות שומן רב בלתי-רוויות לבין מראה ותנועתיות טובים יותר של תאי הזרע.

מדגם המחקר כלל כ-90 גברים מבוסטון, בגילאי 18-55 שנים, כאשר המטרה הייתה להעריך את איכות הזרע וצריכת השומן בתזונה. התוצאות מצביעות על קשר בין צריכת שומן רווי בכמות רבה לבין ירידה של 41% בכמות תאי הזרע, בהשוואה לצריכת שומן רווי בכמות הקטנה ביותר. בעקבות צריכה רבה של שומן חד-בלתי-רווי חלה ירידה של 46% בתאי הזרע. לעומת זאת, עם צריכת חומצות שומן אומגה-שש נרשמה תנועתיות טובה יותר של תאי הזרע, ועם צריכת חומצות שומן אומגה-שלוש מצב תאי הזרע היה טוב יותר.

לאור ממצאי המחקר קובעים החוקרים כי קיים קשר משמעותי בין צריכת שומן בתזונה לבין מדדי איכות תאי הזרע. הם תיעדו קורלציה בין צריכת שומן רב-בלתי-רווי לבין איכות הזרע. עם זאת, הם לא זיהו קשר בין צריכת שומן רווי ובין כמות תאי הזרע.

הממצאים עולים בקנה אחד עם תוצאות מחקר קטן מספרד, לפיו קיים קשר בין צריכת בשר מעובד, העתיר בשומן רווי, לבין איכות זרע ירודה.

בואו לדבר על זה בפורומים הבאים:

פורום תזונה קלינית
פורום טיפולי פוריות

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום