שיפור בצפיפות העצם של אנורקסיות

(0)
לדרג

נשים הסובלות מאנורקסיה נרבוזה מצויות בסיכון לשברים בעצמות. מחקר חדש מצא כי טיפול הורמונלי מקטין את הסיכון לשבר ומעלה את צפיפות העצם

מאת: ד"ר נגה ליפשיץ

מתוצאות מחקר שהוצג בכנס השנתי של ה-American Society for Bone and Mineral Research, עולה כי טיפול משולב בהורמון DHEA וטיפול הורמונאלי חלופי הכולל אסטרוגן ופרוגסטרון, הוביל לשיפור בצפיפות העצם של נשים צעירות הסובלות מאנורקסיה נרבוזה. ידוע כי נשים אלו עלולות לסבול מפגיעה בעצמות.

עידוד ייצור עצם

המחקר הנוכחי כלל 80 משתתפות עם אנורקסיה נרבוזה בגיל 13-27 שנה. החוקרים חילקו את המשתתפות באקראי לקבלת טיפול בן 18 חודשים או לקבלת פלסבו.

מתוצאות המחקר עולה כי בקבוצת הטיפול נצפתה עלייה של 3.4% בצפיפות העצם של הירך, לעומת ירידה של 2.1% בקבוצת הפלסבו. כמו כן, שטח החתך של עצם הירך עלה ב-2.5% בקבוצת הטיפול, ואילו בקבוצת הפלסבו הוא ירד ב-1.8%.

החוקרים מציינים כי מדד ה-Shaft buckling ratio המעריך סיכון לשבר, ירד ב-5.9% בקבוצת הטיפול ועלה ב-2.7% בקבוצת הפלסבו, ומוסיפים כי בין הקבוצות לא נצפה הבדל בגאומטריית מפרק הירך באזור הצר של צוואר הירך.

החוקרים מסבירים כי בקרב מטופלות עם אנרוקסיה נרבוזה קיים דיכוי של ייצור העצם, וייתכן שההורמון DHEA מעודד את ייצור העצם.

בדיון שנערך בכנס ציינה מומחית מהתחום כי האפשרויות הטיפוליות לשיפור צפיפות העצם הן מוגבלות אצל נשים עם אנורקסיה נרבוזה. היא הדגישה כי חשוב למצוא דרכים לשיפור השיקום התזונתי וההיענות לטיפולים השונים.

הידיעה בשיתוף doctors ו-e-Med.

בואו לדבר על זה בפורום הפרעות אכילה ואכילה רגשית.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום