אוטיזם וחיסונים המכילים כספית

(0)
לדרג

מחקר גדול מוכיח כי חיסוני ילדות המכילים כספית אינם מגבירים שכיחות לאוטיזם. כל חיסוני השגרה בישראל, מלבד החיסון המומת לשפעת, אינם כוללים כספית מזה שנים רבות

מאת: מערכת zap doctors

למרות מספר עבודות גדולות שפורסמו בעבר ושללו קשר בין חיסוני ילדות לעלייה בשכיחות האוטיזם בעולם המערבי, עדיין הנושא שנוי במחלוקת בקרב הציבור הרחב ואף בקרב מספר אנשי מקצוע. פעמים רבות האשימו את האדג'ובנט טימרוזל (thimerosal - ethyl mercury) שנמצא בשימוש בחיסונים החל מסוף שנות השלושים של המאה הקודמת, כגורם לבעיות נוירולוגיות שונות, כולל אוטיזם. בעשור הקודם העלו חוקרים את הטענה כי רמת החשיפה לכספית בעקבות החיסונים עוברת את המלצות ארגון הבריאות העולמי. לאור הדיווחים הופסק השימוש באדג'ובנט זה ברוב חיסוני הילדות.

מטרת העבודה הנוכחית, שפורסמה השבוע ב-Pediatrics, הייתה לבדוק האם אכן יש שכיחות מוגברת של התפתחות אוטיזם בקרב אוכלוסיית ילדים שנחשפה לחיסונים המכילים טימרוזל לעומת קבוצת ביקורת.

שיטות

חוקרים מארה"ב ביצעו מחקר רחב היקף, שכלל ילדים במעקב שלושה ארגוני בריאות גדולים. נבחרו ילדים עם אבחנה של מחלות מהספקטרום האוטיסטי לפי קריטריונים אבחנתיים אחידים של ארגון הבריאות. על כל מקרה נבחרו שלושה ילדים ללא אוטיזם ששימשו כביקורת. לגבי כל הילדים נרשמה רמת החשיפה לטימרוזל החל מזמן הטרום לידה (חשיפה אמהית בזמן ההריון) ועד גיל 20 חודשים. בשלב השני בוצע ניתוח סטטיסטי כדי לבדוק את הקשר בין החשיפה לתוצאה.

תוצאות

נכללו במחקר 256 ילדים עם אבחנה של אוטיזם. בקבוצת הביקורת נכללו 752 ילדים מותאמים מבחינת גיל ונתונים דמוגרפיים ללא בעיות נוירולוגיות.

נתונים על רמת החשיפה לכספית נקבעו על סמך תיקים רפואיים, ראיון עם ההורים וחישובים על סמך תוכן החיסונים כפי שנבדק ב-CDC.

לא נמצא כל קשר בין חשיפה לחיסונים מכילי טימרוזל לבין עלייה בשכיחות מחלות הספקטרום האוטיסטי.

מסקנה

חשיפה לחיסוני ילדות המכילים נגזרת כספית אינה מעלה שכיחות מחלות הספקטרום האוטיסטי.

דיון

העבודה המוצגת מהווה כלי נוסף המעיד כי אין קשר בין חיסוני הילדות להתפתחות אוטיזם. למרות הפרסומים המעודדים, במדינת ישראל ישנה מגמה גוברת של הימנעות מחיסונים, ועל סמך מחקר שבוצע בשנת 2008 כ-10% מילדי המדינה לא השלימו את חיסוני השגרה. חשוב לציין כי כל חיסוני השגרה בישראל, מלבד החיסון המומת לשפעת, אינם כוללים טימרוזל כבר שנים רבות.

לכתבות נוספות והרשמה לאתר ללא תשלום - לחצו כאן.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום