מי בעד ונגד טיפול הורמונלי חלופי?

(1)
לדרג

האגודה הישראלית לגיל המעבר זועמת על המלצת איגוד רופאי המשפחה להימנע מטיפול הורמונלי לנשים בגיל המעבר. המלצתם: טיפול הורמונלי ל-5 שנים עם מינון מינימלי

מאת: מערכת zap doctors

חברי האגודה הישראלית לגיל המעבר זועמים על המלצת איגוד רופאי המשפחה בישראל להימנע מטיפול הורמונלי לנשים בגיל המעבר. המלצה זו ניתנה על ידי האיגוד לכלל רופאי המשפחה בישראל ומסתמכת על ממצאי מחקר של WHI שפורסמו לאחרונה. לפי ממצאים אלה, טיפול הורמונלי חלופי ממושך בגיל המעבר מגביר את הסיכון לסרטן שד ב-25% ואת הסיכון לתמותה מהמחלה ב-96%, בהשוואה לנשים שלא טופלו בהורמונים.

דוברת האגודה לגיל המעבר אמרה כי איגוד רופאי המשפחה לא התייעץ עימם טרם המלצתם, והמשמעות המיידית היא גרימת נזק רב לכ-700,000 נשים בגילאים הרלוונטיים בישראל.

לדברי איגוד גיל המעבר, התגלו מגבלות קשות במחקר ה-WHI המטילות ספק במהימנותו בהתייחס לקבוצת הנשים הרלוונטית לטיפול, סוג התרופות ובעיקר ההבדל העקרוני בין מתן אסטרוגן יחד עם פרוגסטרון ספציפי לעומת מתן אסטרוגן בלבד.

המלצות בינלאומיות

האגודה הישראלית לגיל המעבר מאמצת את הכללים המקובלים בכל העולם למתן טיפול הורמונלי המיועד לנשים בגיל המעבר שסובלות מתסמיני גיל המעבר. הטיפול ניתן בדרך כלל לפרק זמן של כ-5 שנים.

הורמונים חלופיים מדור חדש, הניתנים כיום לנשים בישראל, הם בעלי מינון אסטרוגן נמוך בכחצי ויותר מהמינון שנחקר ב-WHI, ומינון הפרוגסטרון נמוך בכרבע מהמינונים הקודמים.

בואו לדבר על זה בפורום גיל המעבר בשיתוף האגודה לקידום בריאות נשים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום