אבחון בעיות לפי קשתית העין

(0)
לדרג

ניתן למפות את מצבו הפיסי והרגשי של האדם, באמצעות קשתית העין. מהי שיטת האירידיולוגיה? וכיצד ניתן לאבחן באמצעותה בעיות גופניות ורגשיות?

מאת: נגוהה שפרלינג, כתבת doctors

עיניו של האדם הן הפתח החיצוני של המוח. העיניים קשורות ישירות אל המוח, ומכאן שהתבוננות בהן פותחת צוהר לעולם רחב ועמוק. רומי חוכמה, נטורפתית ואירידיולוגית מסבירה: "האירידיולוגיה היא שיטת אבחון רפואי המסייעת למפות את גוף האדם, לאתר בעיות גופניות ורגשיות באמצעות בחינה של קשתית העין, עוד טרם קיבלו בעיות אלה ביטוי פיזי, ולהתאים להן פתרון.

אבחון בעיות לפי קשתית העין
אבחון בעיות לפי קשתית העין

ביסוס מדעי

לדברי חוכמה, שיטת אבחון זו מוכרת כבר אלפי שנים, ויש לה ביסוס מדעי: "נמצא קשר מובהק בין גוף האדם לקשתית העין. הבסיס המדעי הבולט לכך מתבטא במחקרים אחרונים שהוכיחו שהרפלקסים של גוף האדם מחוברים לקשתית העין".

עין אחת - מייצגת חצי גוף

אז מה מצפה למי שמגיע לאירדיולוג? יש אירידיולוגים הפועלים לפי השיטה האנגלית הרואות בשתי העיניים כמייצגות של הגוף כולו; ואילו אחרים, ואני ביניהם, נוהגים לפי השיטה האמריקאית המבחינה בין העיניים לפי מיקומן, כך שהעין הימנית מייצגת את חלקו הימני של הגוף, ובהתאמה, זו השמאלית מייצגת את חלקו השמאלי של הגוף.

"כאשר מטופל מגיע לאבחון", ממשיכה חוכמה "מתרשמים מאופיו, אישיותו ומצבו הרגשי, ובהתאם לכך מבצעים את האבחון, אשר מתחיל בשאלות כלליות וממשיך בצילום קשתית העין. את הצילום מציגים על מסך מחשב, כשהוא מוגדל פי 40 ובאמצעותו ממפים את כל האיברים ולומדים על קיומם של ביטויים פיסיים לבעיות כלשהן. כמו כן, ניתן ללמוד מהצילום על אישיותו, אופיו, רגשותיו, מצב רוחו ומצבו הרגשי - נפשי של המטופל".

אופן הטיפול

האירידולוגיה היא שיטת אבחון ולא שיטת טיפול, אם כי מרבית האירידיולוגים מציעים טיפול, הכולל על פי רוב, טיפולים מהרפואה הטבעית והמשלימה. למעשה, לאחר האבחון המטופל יכול לפנות לכל טיפול המתאים לו ואשר עונה על צרכיו בהתאם להשקפתו. חוכמה, בהיותה אירידיולוגית נטורפתית המתמחה בתזונה וצמחי מרפא, מסבירה את דרך הטיפול באמצעים אלו: "לאחר האבחון ואיתור הבעיות, והצדדים החלשים והצדדים החזקים של המטופל, ניתן להציע פתרון משולב הכולל שימוש בצמחי מרפא ומזון המותאמים אישית למטופל. לאחר שלושה חודשי טיפול ניתן לשמוע מהחולה תיאורים על מצבו. כן מומלץ לבצע אבחון נוסף באמצעות קשתית העין, על מנת ללמוד על מידת הצלחת הטיפול ולעדכנו בהתאם לצורך. השינויים החלים בעיני המטופלים מדהימים; ניתן לראות כיצד בתקופה זו העין משתנה ומתחדשת לגמרי".

לסיכום, אירידיולוגיה יכולה לסייע לאתר בעיות בריאותיות ולהוביל לפתרונן בצורה קלה, מהירה וללא התערבות וכאבים מיותרים. לאור האמור, אין פלא ששיטה זו הפכה לפופולארית ומוכרת בעולם המערבי וגם בישראל.

בואו לדבר על זה בפורום אבחון בקשתית העין - אירידיולוגיה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום