נדחתה הצעת חוק ועדת סל הבריאות

(0)
לדרג

ועדת שרים לחקיקה הצביעה השבוע נגד הצעת חוק להסדרת מעמדה וסמכויותיה של ועדת סל הבריאות. הר"י: "ראוי שטיפול בנושא כה מהותי יתנהל על פי כללים ברורים"

מאת: מערכת zap doctors

ועדת שרים לחקיקה הצביעה השבוע נגד הצעת החוק של ח"כ ד"ר רחל אדטו לעגן בחקיקה את מעמדה וסמכויותיה של ועדת סל שירותי הבריאות החוק.

מטרתה של ההצעה היא לעגן בחוק את דרכי עבודת ועדת סל התרופות, מינוי חבריה, קביעת דרכי בקרה וקווים מנחים לשיקולי ועדת הסל במטרה ליצור שקיפות ולייעל את עבודת הוועדה. כמו כן, הצעת החוק מוסיפה לראשונה את סמכות הוועדה להוציא תרופות מסל התרופות.

שחיקה מתמשכת של סל הבריאות

ההסתדרות הרפואית הודיעה כי היא מצרה על החלטת חברי ועדת שרים לחקיקה שבחרו לדחות את הצעת החוק. יו"ר ההסתדרות הרפואית, ד"ר ליאוניד אידלמן, אמר: "לא יתכן שבנושא כך כל מהותי וחשוב של חיים ומוות בוחרת המדינה, פעם אחר פעם, לאמץ שיקולים משיקולים שונים כדי להימנע מהסדרת פעולת הועדה בחוק. אנו סבורים שהטיפול וקבלת החלטות בנושאים "הרי גורל" בעלי משמעות והשפעה על בריאות המטופל ורווחתו, ראוי לו שיתנהל על פי כללים ברורים ושקופים, הן מהבחינה המקצועית-מדעית והן בהיבטי מינהל תקין, כראוי לגוף העוסק בכספי ציבור".

בשנתיים האחרונות חלה שחיקה הולכת וגוברת בתקציב הסל והתנהלות חסרת שקיפות במינוי חברי הועדה ובעבודתה.

בעקבות עתירה לבג"ץ של ההסתדרות הרפואית, משרד הבריאות קבע בפעם הראשונה כללים לפעולת ועדת הסל. אך כללים אלה הם בגדר הנחיות שלא מעוגנות בחקיקה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום