מחקר: ניתוח שאיבת שומן הוא בטוח יחסית

(0)
לדרג

האם רק הפחד עוצר אותך לפני שאיבת שומן? מחקר חדש יסיר את המכשול האחרון

מאת: בניגוד לממצאי מחקר שפורסמו בעבר והדגישו את סכנותיו של הניתוח לשאיבת שומן, מראה מחקר חדש כי הניתוח הוא בטוח באותה מידה כמו ניתוחים נפוצים אחרים כגון תיקון בקע מפשעתי (הרניה, קילה) או כריתת כיס מרה. בתנאי, כמובן, שהוא מבוצע על ידי מנתח פלסטי מומחה ומנוסה.

ממצאי המחקר הוצגו בכנס השנתי של האיגוד האמריקני לניתוחים פלסטיים קוסמטיים (ASAPS) שנערך בשבוע שעבר בעיר ניו יורק. מן הממצאים עולה, כי שיעור התמותה כתוצאה מניתוח לשאיבת שומן הוא כאחד לארבעים ושישה אלף (על כל ארבעים ושישה אלף מנותחים, מקרה מוות אחד). כל זאת בעוד ששיעור התמותה הידוע כתוצאה מניתוח לתיקון בקע מפשעתי הוא בין אחד לארבעים וחמישה לבין אחד לחמישים אלף מנותחים.

המחקר הקודם על ניתוחי שאיבת שומן מצא כי שיעור התמותה הוא אחד לחמשת אלפים מנותחים. אז הופיע המחקר בגיליון חודש ינואר של כתב העת Plastic and Reconstructive Surgery. קריש דם בריאות היה הגורם האחד שהיה אחראי למקרי מוות רבים (כעשרים ושלושה אחוזים מן הפטירות). בשנים שחלפו מאז אותו מחקר, האיגוד לניתוחים פלסטיים ניסה לבדוק מה היו גורמי הסיכון שהשפיעו על שיעורי התמותה כתוצאה מן הניתוח ונמצא כי הגורמים הבאים היו קשורים בסיכון גבוה למוות: מצב בריאות כללי ירוד של המנותח, הסרה מוגזמת של כמות גדולה של שומן, שימוש בנוזלים רבים בזמן הניתוח, שימוש בהרדמה מקומית וביצוע מספר שאיבות רב באזורי גוף שונים באותו ניתוח.
בהמשך פיתח האיגוד תוכנית הדרכה המיידעת ומזהירה מנתחים פלסטיים מפני גורמי סיכון אלו וממליצה בפניהם לבחור חולים בעלי סיכון נמוך לתמותה כתוצאה מן הניתוח.

לדבריהם של עורכי המחקר הנוכחי, ממצאיהם מוכיחים כי תוכנית ההדרכה הצליחה. במסגרת המחקר נבדקו תשעים וארבעה אלף אנשים שעברו שאיבת שומן. התברר כי באם בזמן שאיבת השומן בוצע ניתוח נוסף לתיקון מראה הבטן הנפולה (ABDOMINOPLASTY), הרי שהסיכון לתמותה היה גבוה פי 14 מאשר אם בוצעה שאיבת שומן בלבד. גורמי סיכון נוספים שנמצאו הפעם היו גם כאן הסרה מוגזמת של כמות גדולה של שומן, וביצוע הניתוח לאדם בעל מצב בריאותי ירוד.

המחקר אף מצא כי מעט מנתחים יסכימו לבצע ניתוח השואב כמות גדולה של שומן בבת אחת וכי מעל תשעים ושמונה אחוזים מהם הודו כי יסרבו לערוך את הניתוח למטופל במצב בריאותי ירוד.

נשיא החברה האמריקנית לניתוחים פלסטיים, ד"ר דניאל מורלו, הגיב לתוצאות המחקר באומרו כי "הממצאים רק מדגישים את חשיבותו של הטיפול בידי מנתח פלסטי מוסמך שלמד את מלאכת שאיבת השומן אצל מומחה מנוסה ממנו ולא בקורס של סוף שבוע על הנושא".

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום