מרפאה למבוגרים עם אוטיזם

(0)
לדרג

מרפאת "קשת" שנפתחה לאחרונה בשיבא נותנת מענה למבוגרים המשתייכים לספקטרום האוטיסטי ומעניקה להם סיוע שלא הוצע עד כה בארץ באופן מוסדר. צרכנות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

בימים אלה מתחילה לפעול במרכז הרפואי "שיבא" מרפאה ייחודית, המיועדת למבוגרים עם אוטיזם. המרפאה, בניהולו של ד"ר טמיר אפשטיין, מציעה לפונים אליה שרותי אבחון, מעקב פסיכיאטרי (להתאמת טיפול תרופתי במקרה הצורך), הדרכה התנהגותית למטופל, תמיכה והנחייה למשפחתו, טיפולים פרטניים וקבוצתיים לשיפור תפקוד חברתי, וליווי סביב שינויים במסגרות מגורים, תעסוקה, חינוך ועוד. כמו כן, באמצעות מתאמי טיפול, מסייע צוות המרפאה למטופל ולמשפחתו בקישור לגורמים שונים - משירותים סוציאליים ועד טיפול רפואי.

אבחון אוטיזם במבוגר

ר., לדוגמה, הינו גבר בן 32 המתגורר עם הוריו. למרות שסיים תואר ראשון בהנדסה, לא הצליח במשך שנים להתקבל למקום עבודה. כמו כן, לא היה מעודו בקשר זוגי. קרוב משפחה העלה את האפשרות שמא התנהגותו שלעיתים נראתה כמוזרה של ר. בחברה, הרגליו יוצאי הדופן וסגנון דיבורו הייחודי (שמוכרים כמובן היטב למשפחתו) הינם למעשה ביטויי של אוטיזם ואולי הם הסיבה לכך שאינו מצליח כפי שהוא והוריו היו רוצים. לאחר שאובחן במרפאה, התחיל ר. בהדרכה או אימון התנהגותיים שמטרתם הרחבת מגוון התנהגויותיו ולימוד קריאתם והבנתם של רמזים חברתיים מסביבתו - רמזים וסימנים שכלל לא שם לב לקיומם בעבר. לאחר תקופת מה של הדרכה, התקבל ר. למשרה שסיפקה אותו.

מענה לצרכים של מבוגרים

בארץ קיימות מסגרות לילדים ומתבגרים שאובחנו בגיל הילדות עם אוטיזם, אך אלו אינן מותאמות למבוגרים. עם ההתבגרות עולה מגוון גדול של תחומי חיים המצריכים מענה, דוגמת מגורים או תעסוקה, שלא דרשו התייחסות בגיל צעיר. בנוסף לשינויים החיצוניים, אנשים עם אוטיזם מתמודדים כמבוגרים עם קשיים נפשיים דוגמת הפרעות במצב הרוח, או הפרעות התנהגות לנוכח השינויים שמתרחשים סביבם ואצלם.

מבוגרים הנמצאים במסגרות דיור ייעודיות, מקבלים בדרך כלל מענה מלא לצרכיהם. אולם, עבור המבוגרים הממשיכים להתגורר עם הוריהם (ונמצאים לעיתים במסגרות תעסוקה יומיות), לא קיימת כתובת טיפולית מקיפה. המרפאה החדשה מעניקה לאוכלוסייה זו מענה לקשיים המלווים אותם מאז ומעולם.

בואו לדבר על זה בפורום אוטיזם.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום