האם ניתן להידבק בשפעת מאייפון?

(0)
לדרג

מחקר חדש מצא כי מכשירי מגע כמו אייפון ואייפוד מהווים קרקע פורייה לווירוסים. ד"ר אפרים הלפרין ממליץ "לנקות את המכשיר בהתאם להוראות היצרן ולשטוף ידיים"

מאת: הלנה לוסקי, כתבת doctors

מחקר חדש מאוניברסיטת סטנפורד בקליפורניה מצא כי מכשירים אלקטרוניים הנסמכים על מגע אדם יכולים לגרום להפצת וירוסים (ולא מהסוג הממוחשב(.

ד"ר אפרים הלפרין, מנהל היחידה למחלות זיהומיות בבית החולים 'ביקור חולים' ומנהל פורום מחלות זיהומיות באתר doctors מסביר כי "השימוש במכשירי המגע האישי הופך להיות פופולארי, בדומה לכלל האוכלוסייה, גם בקרב אנשי רפואה ומטבע הדברים הופך להיות גם קרקע פורייה לוירוסים. לדוגמא ישנם מקרים בהם רופא בודק במכשירו לגבי מחקר, מיד לאחר שבדק חולה ולפני שהספיק לשטוף את ידיו ולאחר מכן ממשיך בבדיקת חולים נוספים".

גם מכשירים שאינם מכשירי מגע אינם נקיים מוירוסים, כך למשל טלפון סלולארי ממוצע מכיל פי 18 יותר בקטריות מאשר ידית הורדת מים בשירותים, אך הסיכוי להעברת חיידקים ממשטח זכוכית לעור של אדם הם גבוהים במיוחד. "אם אתה שם וירוסים על משטח דוגמת האייפון, כ-30% מהם יגיעו לציפורניך, אמר עורך המחקר טימותי ג'וליאן. "חלק מהם יעברו מהציפורניים לעיניים, לפה ולאף שהם המקומות השכיחים ביותר להדבקה".

"מחקרים מסוג זה נערכים בכל פעם שיש חידוש טכנולוגי, פעם זה היה על טלפונים נייחים, טלפונים ניידים ומקלדות מחשב. בישראל אף נערך מחקר על מזוזות בבתי חולים אשר יש בהן חיידקים רבים, בשל השימוש הרב של האוכלוסייה הדתית", מוסיף ד"ר הלפרין.

הגברת היגיינה

ממצאים אלה ממריצים גם את החברות המשווקות אביזרי סניטציה למכשירים אלקטרוניים וכיום מוצעים מוצרים דוגמת מגבונים למסכים שונים. "בטלפון הסלולרי הממוצע קיימים 25,127 חיידקים על כל אינץ'", מפרסמת אחת מהחברות המשווקת מוצרים אלו. אך עורך המחקר עצמו לא נבהל ומספר שהוא משתמש ביומיום בסלולרי עם מסך מגע וכי הוא לא בטוח כי שימוש זה גורם לסכנת הדבקות בשפעת.

ד"ר הלפרין ממליץ לנקוט באמצעי היגיינה, "מומלץ לנקות לעיתים תכופות את המכשיר לפי הוראות היצרן באמצעים שלא יפגעו בו. אחת הסיבות לבעיה היא שלא ניתן לשטוף את המכשיר במים וסבון. לכן כדאי לנקות אותם במטלית לחה, שמכילה חומרי ניקוי וכמובן מומלץ לשטוף ידיים לפני ואחרי טיפול".

בואו לדבר על זה בפורום מחלות זיהומיות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום