נתפסו 14,000 כדורים מזויפים

(0)
לדרג

במבצע בינלאומי "פנגיאה 3" - שיתוף פעולה בין משרד הבריאות, היחידה למניעת הפשיעה הפרמצבטית והנהלת המכס - נתפסו אלפי תרופות מזויפות

מאת: מערכת zap doctors

14,000 טבליות וכדורים, בהם תרופות הנחשדות כמזויפות, תוספי מזון הנחשדים כמכילים מרכיב תרופתי, כדורים המותרים ברכישה רק עם מרשם רופא, וכן כדורים האסורים בייבוא לישראל, נתפסו במהלך השבוע האחרון במסגרת מבצע בינלאומי למניעת הברחת תרופות מזויפות. עיקר התפיסות הן, לכאורה, תרופות לטיפול בבעיות אין אונות לגברים (ויאגרה וסיאליס), כדורי הרזיה וסטרואידים אנאבוליים.

מבצע ב-45 מדינות

המבצע הבינלאומי "פנגיאה 3" נערך ביוזמת הארגון העולמי של היחידות למאבק בפשיעה פרמצבטית PFIPC וה-IMPACT ובשיתוף עם ארגון המכס העולמי (WCO), ארגון הבריאות העולמי (WHO) והאינטרפול. מטרת המבצע, בו לקחו חלק כ-45 מדינות בו זמנית, הוא למנוע יבוא, יצוא וסחר בתרופות מזויפות, גנובות ומוברחות, המהוות סכנה ממשית לבריאות הציבור ולהזהיר את הציבור בדבר הסכנות הכרוכות ברכישת תרופות אלו.

נקיטת אמצעי זהירות

במהלך ימי המבצע, 5-12.10.2010, הועברו לבדיקת היחידה למאבק בפשיעה פרמצבטית במשרד הבריאות, עשרות אלפי חבילות. חבילות נתפסו במעברי מכס מרכז בדואר חבילות תל אביב, אילת, חיפה, ירושלים ומכס מעבר אלנבי. מהממצאים עד כה עולה כי עיקר החבילות שנתפסו, נשלחו לארץ מסין או מהודו. כמו כן, נתפסו תרופות רבות במעברי הגבול עם ירדן, כאלה שיועדו להברחה לשטחי הרשות הפלסטינית ולשטח ישראל.

לאור התופעה הגלובלית של סחר, מכירה ואספקה של תרופות מזויפות - תרופות שנמכרות באופן לא חוקי ללא מרשם רופא - הוחלט לקיים את המבצע הנוכחי.

בואו לדבר על זה בפורום ייעוץ תרופתי.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום