פתרון שמיעה למערכות שמע

(0)
לדרג

מכשיר חדש אלחוטי המתחבר למכשיר השמיעה מאפשר שמיעה איכותית דרך הטלפון הנייד ומכשיר הטלוויזיה. צרכנות רפואית

מאת: טלי בר-משה

לשמוע, להקשיב, להאזין... תקשורת היא מהות חיינו. בכל סיטואציה בה אנו נמצאים חשוב לנו לדעת מה אומרים, להיות בעניינים, לתקשר עם הזולת. בשונה מבעבר, מכשירי השמיעה המותאמים כיום לאנשים בעלי ליקוי שמיעה, מאפשרים להם הבנת דיבור טובה גם בתנאי רעש, מספקים צליל טבעי ואיכותי, הופכים את חווית השמיעה לטובה ונעימה, ובכך משפרים משמעותית את איכות החיים שלהם. עם זאת, אנשי המקצוע נתקלים בתלונות של מטופלים המתארים קשיים בהבנת דיבור בשיחת טלפון ובהבנת הנאמר בעת הצפייה בטלוויזיה.

במהלך השנים הוצעו פתרונות שונים לבעיות השמיעה בטלפון ובעת הצפיה בטלויזיה והאזנה לרדיו. הפתרונות כללו מערכות הגברה שונות המתחברות לטלוויזיה באופן חוטי ואלחוטי; ולשמיעה בטלפון מנגנון ה-Telecoil, הקולט גלים אלקטרומגנטיים מהטלפון ומעבירם למכשיר השמיעה שמתרגם אותם לצלילי דיבור מוגברים. פתרונות אלו אומנם מועילים, אולם אינם מהווים פתרון מושלם וכולל לבעיה.

הגברה למערכות שמע

מתוך הבנה לחשיבות הרבה שבמציאת פתרון איכותי יעיל וכוללני לבעיות אלו, פיתח צוות המחקר והפיתוח של חברת SIEMENS את מכשיר ה-TEK. המכשיר הוא ממשק אלחוטי ייחודי, המאפשר שמיעה איכותית והבנת דיבור טובה דרך הטלפון הנייד, מכשיר הטלוויזיה או כל מערכת שמע אחרת, ישירות באמצעות מכשירי השמיעה המותאמים אישית.

ממשק ה-TEK, שנראה כמו שלט רחוק קטן, מהווה בעצם "גשר אלחוטי" דרכו עוברים הקולות הנשמעים דרך הטלפון או הטלוויזיה ישירות אל מכשירי השמיעה. המכשיר מתחבר באופן אלחוטי אל שני מכשירי השמיעה של המשתמש בעזרת הטכנולוגיה הייחודית e2e wireless 2.0 ולמכשיר הטלפון או למערכות שמע שונות בתקשורת Bluetooth. ה-TEK מעביר את סיגנל הדיבור ישירות, מיידית ובו זמנית מהטלפון הנייד/טלוויזיה אל שני מכשירי השמיעה של המשתמש. פעולת המרת והעברת המידע של המכשיר מהירה ביותר ובכך נמנע אפקט של הד, ונשמר סנכרון בין הקול הנשמע לתמונה הנראית (בטלוויזיה למשל). פעולה זו עוקפת את מערכות ההגברה של הטלפון או הטלוויזיה ואת המיקרופון של מכשירי השמיעה. העברה כזו של סיגנל הדיבור אל שני מכשירי השמיעה מאפשרת עיבוד מיטבי של הסיגנל ומשפרת באופן משמעותי את יכולת הבנת הדיבור אצל המשתמש. חשוב לציין כי המכשיר מאפשר שליטה מלאה במכשירי השמיעה באופן פשוט, ודיסקרטי לחלוטין באמצעות לחצנים נוחים להפעלה.

שדרוג סביבות האזנה

ה-TEK מהווה ממשק אלחוטי לטלפון הנייד, העברה אלחוטית ישירה, מיידית וסימולטנית של סינגל הדיבור מהטלפון הנייד (או מטלפון התומך בטכנולוגיית Bluetooth) אל זוג מכשירי השמיעה.

ה-TEK מהווה ממשק אלחוטי לטלוויזיה ומערכות שמע אחרות, העברה אלחוטית ישירה, מיידית וסימולטנית של סיגנל הדיבור מהטלוויזיה, מה-iPod או מכל מערכת שמע אחרת אל זוג מכשירי השמיעה.

ה-TEK מהווה שלט רחוק להפעלת מכשירי השמיעה, מעבר בין תוכניות שמע שונות המתוכנתות במכשירי השמיעה, והגברה/החלשה של עוצמת השמע במכשירי השמיעה.

ה-TEK משפר את איכות המוסיקה הנשמעת על ידי הוספה או הורדה של תדרים גבוהים.

ה-TEK מהווה פיתרון מיטבי לאנשים המשתמשים במכשירי שמיעה ומעוניינים לשדרג את תפקודם בסביבות האזנה שונות. ה-TEK נותן מימד חדש לשימוש במכשירי שמיעה ומאפשר למשתמשיו גישה לטכנולוגיות הסובבות אותם, לצרוך תרבות וליצור תקשורת, ומעל לכל נותן להם את הנינוחות והבטחון להתחבר לסביבתם.

טלי בר-משה, M.H.A היא קלינאית תקשורת, ראש החטיבה האודיולוגית של רשת מכוני השמיעה "מדטכניקה-אורתופון.

בואו לדבר על זה בפורום ליקויי שמיעה, מכשירי שמיעה, שתלי שמיעה ושבלול.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום