המלצה לחולי סרטן הערמונית: דגים

(0)
לדרג

סקירה ספרותית: דיאטה עתירת דגים מפחיתה ביותר מ-40% התפתחות סרטן ערמונית מפושט, וכן מפחיתה ב-60% סיכון לתמותה בקרב החולים בסרטן ערמונית

מאת: מערכת zap doctors

מסקירה חדשה של הספרות הרפואית עולה כי דיאטה עתירה בדגים, אינה מגנה על גברים מפני סרטן ערמונית, אך עשויה להפחית את הסיכון לתמותה עקב המחלה הממארת.

לפי הנתונים בארה"ב, אחד מכל שישה גברים יאובחן כחולה בסרטן ערמונית במהלך חייו. אחד מהם ימות בשל המחלה הממארת. מהמחקר הנוכחי עולה כי מספר הגברים הצפויים למות לאחר האבחנה קטן בלמעלה מ-50% בקרב גברים האוכלים דגים לעיתים קרובות.

החוקרים מסבירים כי למרות שהתועלת הבריאותית של דגים ידועה היטב, כולל הפחתת הסיכון למחלות לב ושבץ, השאלה אם דיאטה עתירת דגים עשויה להגן מפני סרטן ערמונית שנויה במחלוקת. במטרה לבחון את הנושא, החוקרים ערכו סקירה של הספרות הרפואית להערכת הרגלי התזונה של גברים שאובחנו כחולים בסרטן ערמונית בהשוואה לאלו שלא אובחנו כחולים במחלה הממארת.

דגים מפחיתים סיכון למחלה גרורתית

החוקרים לא מצאו עדויות לכך שדיאטה עתירת דגים מפחיתה את הסיכון של גברים לפתח סרטן ערמונית. עם זאת, הם מצאו כי בקרב גברים שאכלו כמות גדולה יותר של דגים הסיכוי להתפתחות סרטן ערמונית מפושט היה קטן בלמעלה מ-40%. צריכה מוגברת של דגים לוותה בירידה של כ-60% בסיכון לתמותה עקב סרטן ערמונית.

אחד ההסברים האפשריים לממצאים הללו, הוא כי דגים מפחיתה את הסיכון לתמותה עקב סרטן ערמונית בעקבות הפחתת הסיכויים למחלה גרורתית. ההשפעה האנטי דלקתית של שמן דגים עשויה לסייע במאבק כנגד התקדמות הממאירות.

בואו לדבר על זה בפורום סרטן הערמונית.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום