'תוסף תזונה להרזיה מסוכן לילדים'

(0)
לדרג

יו"ר האיגוד לרפואת ילדים, פרופ' מתי ברקוביץ, מזהיר: תוספי התזונה להרזיית ילדים גורמים לתופעות לוואי קשות כגון פגיעה בכבד, פגיעה לבבית ואי ספיקת כליות

מאת: מערכת zap doctors

לפני כשבועיים הגיע נער בן 16 לבית החולים אסף הרופא במצב של אי ספיקת כליות. מבירור שערך הרופא המטפל, התברר כי הנער השתמש בתוסף תזונה המשמש להרזיה, דבר שגרם לו לאי ספיקת כליות.

"בעיית ההשמנה היא חמורה ביותר במדינה, אך במקום ללכת לרופא ילדים ולהיעזר בדיאטנית, רבים מעדיפים ללכת על הדרך הקצרה, שלעתים עולה יותר ולהשתמש בתוספי תזונה להרזיה", מציין יו"ר האיגוד לרפואת ילדים, פרופ' מתי ברקוביץ. "הבעייתיות היא שתוספי תזונה אלה לא נבדקו מעולם על ילדים, ולראייה: הנער שהגיע לבית החולים עם תופעת לוואי של אי ספיקת כליות".

לדברי פרופ' ברקוביץ, תוספי התזונה להרזיה בקרב ילדים, המוצגים כתוספים טבעיים, מכילים תרופות שעלולות לגרום לתופעות לוואי קשות, בהן פגיעה בכבד, פגיעה לבבית ואי ספיקת כליות.

ד"ר טלי סיני, יו"ר עמותת הדיאטנים והתזונאים בישראל, שותפה לעמדה הנחרצת של איגוד רופאי הילדים: "על אף זמינותם של תוספי התזונה להרזיה, חשוב להבין כי מדובר במוצר יקר שיעילותו ובטיחותו מוטלת בספק עבור ילדים ונוער במיוחד. תוספי תזונה אלה משדרים מסר חינוכי שגוי לילדים והוריהם, כאילו בנטילתם ניתן עדיין להמשיך בהרגלי האכילה הישנים, ללא לקיחת אחריות ממשית.

"תהליך ההרזיה הינו תהליך ארוך טווח הדורש תמיכה וליווי מקצועי. בהקשר זה, יש למנוע את התפתחותם של חסרים תזונתיים ונזקי גדילה בקרב ילדים ונוער".

ביום רביעי (13 באוקטובר) יתקיים ביוזמת איגוד רופאי הילדים ועמותת הדיאטנים והתזונאים בישראל הכנס הלאומי הראשון למניעת השמנת ילדים, תחת הכותרת: "כן, אני יכול".

בואו לדבר על זה בפורום רפואת ילדים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום