התרופה רדוקטיל מורדת מהמדפים

(0)
לדרג

משרד הבריאות הורה על הפסקת שיווק התרופה רדוקטיל לטיפול בעודף משקל. זאת, בעקבות מממצאים כי מרבית המטופלים אינם כשירים ליטול את התרופה בשל בעיות לב

מאת: מערכת zap doctors

משרד הבריאות בישראל מודיע על הפסקת שיווק הרדוקטיל (Reductil) בישראל.

רדוקטיל, המיוצרת על ידי חברת אבוט ומשווקת בישראל על ידי טבע, החל משנת 2000, אושרה לשימוש בעולם ובישראל כטיפול בחולים הסובלים מעודף משקל/השמנת יתר, אשר אין להם היסטוריה קודמת של מחלות לב וכלי דם, ואשר לא הצליחו לרדת במשקל באמצעות דיאטה ופעילות גופנית.

איסור לשימוש באירופה ובארה"ב

ההחלטה על הפסקת השיווק באה בעקבות סקירת תוצאות ממחקר SCOUT. המחקר, שנערך שש שנים בקרב כ-10,000 מטופלים, נדרש מטעם רשויות הרגולציה האירופאיות כהתחייבות שלאחר אישור השיווק, במטרה לבחון את הבטיחות הקרדיו-ווסקולרית של התרופה בקרב מטופלים בעלי סיכון גבוה. רוב המטופלים שהשתתפו במחקר היו בעלי מחלה קרדיו-ווסקולרית קודמת ולא היו כשירים לקבל טיפול ברדוקטיל תחת תנאי הרישום הקיימים.

בעקבות ממצאי המחקר החליטו רשויות הבריאות באירופה (EMA) וכעת בארה"ב (FDA) להמליץ על הפסקת השימוש ברדוקטיל. רשויות בריאות אחרות בעולם החליטו לאמץ גישה זאת, כולל, משרד הבריאות הישראלי.

מטופלים אשר ברשותם התרופה מתבקשים להפסיק את השימוש בה, ובמקביל לפנות לרופא המטפל על מנת לקבל מידע בנדון ולבחון אפשרויות טיפוליות חלופיות.

בואו לדבר על זה בפורומים הבאים:

פורום ייעוץ תרופתי
פורום הרזיה ללא דיאטה

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום