45% מביקורי הילדים במיון - מיותרים

(0)
לדרג

מחקר חדש: זמני המתנה ארוכים במרפאות ילדים בקהילה ואי הכרה של שעות העבודה במרפאה גורמים להורים רבים לפנות ללא צורך לחדרי המיון בבתי החולים

מאת: מערכת zap doctors

זמני המתנה ארוכים במרפאות בקהילה מובילים הורים לילדים חולים לפנות במקרים רבים לחדר המיון של בית החולים. כך עולה מתוצאות מחקר חדש שהוצג בכנס American College of Emergency Physicians.

החוקרים ערכו סקר בקרב למעלה מ-400 הורים או מטפלים בילדים שהובאו לבתי חולים קהילתיים בתקופה שבין דצמבר 2009 ועד מרץ 2010. הם מצאו כי במידה והייתה גישה זמינה לרופא המטפל, ניתן היה להימנע מקרוב למחצית מהביקורים של ילדים שפנו לחדר מיון במהלך שעות העבודה במרפאות.

לא זוכרים את שם הרופא

כמעט לכל המשיבים לסקר היה רופא מטפל, אך קרוב ל-60% מהם לא הכירו את שעות העבודה של הרופא וכרבע לא זכרו את שמו של הרופא המטפל.

למעלה מ-60% מהמטפלים טענו כי זמני המתנה ארוכים במרפאה של הרופא המטפל היו הסיבה לכך שפנו לחדר מיון. החוקרים מצאו כי שכיחות ביקורים לחדר המיון שניתן היה למנוע, הייתה גבוהה יותר במקרים בהם החולים היו ילדים קטנים, וכאשר המטפלים לא הכירו את שעות העבודה של המרפאה בה עבד הרופא המטפל.

זמני המתנה ארוכים במרפאות ואי הכרת שעות העבודה של המרפאה גורמים לביקורים מיותרים בחדר המיון.

אין צורך בטיפול בתוך 12 שעות

החוקרים הגדירו ביקורים בחדר מיון, שניתן היה למנוע במקרים בהם התלונה הראשונית של החולה, ההיסטוריה הרפואית, הסימנים והתסמינים הבירור או הטיפול שניתנו בחדר מיון, והאבחנה בעת השחרור הצביעו על כך שלא נדרש טיפול בתוך 12 שעות. ביתר המקרים מדובר היה בביקורים לחדר המיון שלא ניתן היה למנוע. לפי הגדרות אלו, ניתן היה למנוע כ-45% מהביקורים (196 חולים).

צפיפות יתר בחדרי מיון הינה נושא בעל חשיבות רבה, אך קשה היה לקבוע אילו פניות לחדר מיון ניתן היה לחסוך ואילו ביקורים היו בלתי נמנעים. חשוב לזכור כי כאשר מטופלים פונים לקבלת טיפול רפואי, בעיקר הורים, לעיתים קרובות הם מאמינים כי הילד שלהם סובל ממצב מסכן חיים.

לאור ממצאי המחקר, נראה כי יש לחנך טוב יותר את המטופלים בנוגע לזיהוי מצבים דחופים, ולהעניק להם חלופות מציאותיות לקבלת טיפול הולם.

בואו לדבר על זה בפורומים הבאים:

פורום רפואת ילדים
פורום רפואת ילדים - הלל יפה

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום