אינפוזיות, ויטמינים וברזל

(0)
לדרג

יש מקרים בהם הגוף מותש ומרוקן: אחרי מחלה קשה, ניתוח או הריון, וקיים צורך להשיבו לתפקוד. אינפוזיית ויטמינים וברזל לווריד עשויה לאושש את הגוף

רופא פנימאי ,מומחה לרפואה פנימית
077-9977112 (מספר מקשר)

ויטמינים הם מרכיבים חיוניים לקיומו של הגוף ולתפקודו התקין. חומרי המזון המודרניים, הפירות והירקות הינם יפים למראה, אך דלים בתכולת המינרלים והוויטמינים ואינם מספקים את כל כמות הוויטמינים והמינרלים הנדרשת לקיומו של גוף תקין.

אינפוזיית ברזל וויטמינים
אינפוזיית ברזל וויטמינים

כושר ספיגה של תוספים בגוף הינו 3%

רובנו חייבים לקבל תוספות של וויטמינים בצורה של כדורים, סירופים או במזון המועשר בתוספות וויטמינים. הבעיה המרכזית היא יכולת הספיגה שהלם בגוף. בבדיקות חוזרות ונשנות מתברר שכ-97% מכלל תכשירי הוויטמינים והמינרלים הנבלעים מופרשים דרך מערכת העיכול והשתן ואינם נספגים בגוף.

במקרים של: חולשה מתמשכת, עייפות, לאחר הריון, לאחר מחלה קשה וממושכת, לאחר ניתוח או טיפולים תרופתיים ממושכים, לעיתים אין מנוס ממתן הוויטמינים דרך הוריד. על ידי כך ניתן להתגבר על בעיית הספיגה ועל בעיית הזמן ולהביא לשיפור מהיר של מערך הוויטמינים בגוף.

חולים הסובלים ממחלה ממושכת הדורשת טיפולים חוזרים ונשנים באנטיביוטיקה, בכימותרפיה, בהקרנות או בניתוחים חוזרים זקוקים לצורך החלמתם למנות גבוהות של וויטמינים. ואומנם חלק גדול מחולים אלו בולעים תכשירי וויטמינים שונים, אך יש לדעת שחלק גדול מאוד מתכשירי וויטמינים אלו אינו נספג ומופרש מידית מהגוף בצואה ובשתן.

מתן וויטמיניםו דרך הווריד

עקב מחלה ממושכת או טיפולים חוזרים משתנה סוג אוכלוסיית החיידקים במעיים ונגרם נזק לרירית המעיים. בעקבות זאת יורדת בצורה משמעותית מאוד יכולת ספיגת המעיים. הדרך היחידה לשיקום החולה ולהחדרת כמויות הוויטמינים והמינרלים הנדרשות למטופל לצורך החלמתו היא דרך עירוי לווריד תוך עקיפת מערכת העיכול. בדרך זו של מתן וויטמינים דרך הווריד ניתן להאיץ משמעותית את קצב הריפוי.

חולים רבים הצורכים וויטמינים אינם יוצאים נשכרים מכך מאחר ורובם אינם נספגים ומופרשים מיידית בצואה. לעומת זאת, עירוי אחד או שניים של וויטמינים יכול בקלות רבה להביא לשיפור ניכר ביותר במצבו ובהרגשתו הכללית של המטופל. זהו טיפול לא מסובך, זול ונטול כל תופעת לוואי. גם חולים הסובלים מדלקות מעיים שונות כמו Colitis Ulcerative או Crhon אשר שמצבם התזונתי ירוד ביותר יכולים לשפר בקלות את מצבם לאחר מספר עירויי וויטמינים.

יש לקחת בחשבון שאספקה תקינה של וויטמינים הוא תנאי הכרחי להחלמת הגוף ורק על ידי עירוי של וויטמינים ניתן להיות משוכנעים, שגוף החולה קיבל את כל הדרוש לו לצורך החלמתו. וויטמינים הניתנים לחולה סרטן במהלך הטיפולים הכימותרפיים, מאוששים את הגוף ומאפשרים למטופל להמשיך בטיפולים הכימותרפיים מבלי לפגוע ביעילות הטיפול הכימותרפי. לכל מחלה קיים הרכב שונה של עירוי וויטמינים שיעיל עבורה.

אינפוזיית ברזל

נשים בגיל הפוריות עם מחזור ויסתי סדיר לאחר מספר הריונות והנקות יכולות לפתח חסר הולך וגובר בברזל ועקב כך להתפתחות של אנמיה. במקרים רבים נשים נאלצות לקחת כדורי ברזל דרך הפה במשך חודשים ארוכים כדי למלא את מאגרי הברזל בגופן. תכשירי הברזל קשים מאד לעיכול ויכולים לגרום להפרעות בתפקוד המעיים מעצירות ועד שלשולים קשים ובנוסף יש קושי רב בספיגת הברזל אם אינו נבלע על בטן ריקה.

נשים רבות אינן מסוגלות לבלוע בכלל תכשירי ברזל ועקב כך ישנו חוסר מתמשך בברזל עם אנמיה, וביטויים קליניים של חולשה, של עייפות רבה, של הפרעות ריכוז בזיכרון ובשינה ושל הפרעות בפוריות.

ניתן להתגבר בקלות על הפרעות אלו על ידי מתן אינפוזיות ברזל ועל ידי כך השלמת החסר ללא כל הפרעות במערכת העיכול. בבתי חולים נוהגים לתת אינפוזיות ברזל רק במקריים קיצוניים וזאת בעיקר עקב בעיית תקציב.

רפואה מונעת ו- Anti Aging

בין הרכבי האינפוזיות ישנו גם עירויי וויטמינים המיועד לאנשים בריאים הרוצים לשפר את הרגשתם, תפקודם, ערנותם ויכולת הביצוע שלהם. חלק מהרכבים אלו נמצאים בשימוש במרפאות Anti Aging מרכזיות בעולם וחלקם משמשים גם לניקוי הגוף וכלי הדם מפסולת שנצברה בהם במהלך השנים, תוך שימוש במרכיבים מסוג EDTA המיועדים לסילוק פסולת של מתכות כבדות ששקעו בכלי הדם, מפריעים לזרימתו התקינה וגורמים להפרעות קשות לחולה בתפקוד היומיומי.

שימוש נכון בעירויים מסוג זה יכול להביא להעלמות כאבים המתפתחים ברגליים בזמן הליכה, לשיפור זר.

ד"ר יוסף דיין, מומחה למחלות פנימיות, ומטפל בשיטות ביולוגיות.

בואו לדבר על זה בפורומים:

פורום רפואה שלמה - רפואה פנימית עם רפואה משלימה וביולוגית
פורום טיפולים משלימים בסרטן
ופורום תמיכה וסיוע לסובלים ממחלות ופציעות קשות

ד"ר דיין יוסף בע"מ
שדות שמסומנים בכוכבית הם חובה
חשוב לדעת: לאחר מילוי הטופס פרטיך יועברו למרכז השירות של Zap Doctors ומשם לרופאים. לעיתים רחוקות לא נוכל להעביר את הבקשה, או שהיא תועבר באיחור. לכן, בכל מקרה של בעיה דחופה אנו ממליצים להתייעץ עם רופאים בקופ"ח או בבי"ח ולהימנע ממילוי פרטים אישיים, רגישים או חסויים בטופס.
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום