תושבי המרכז - בריאים יותר

(0)
לדרג

מדוח של הלמ"ס עולה כי גם בתחום הבריאות קיימים פערים על פי חלוקה גיאוגרפית: שיעורי התמותה של תושבי המרכז נמוכים יותר מאלה של תושבי הפריפריה

מאת: מערכת zap doctors

לרגל יום המלחמה הבינלאומי בעוני, אשר יצוין ב-17 באוקטובר, הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מפרסמת דו"ח על דמותה של החברה בישראל. הדו"ח מתמקד בפערים בין מרכז לפריפריה ומתייחס בעיקר לשנת 2008. אשר לבריאות, הדו"ח מצביע על פערים גדולים בין מרכז לפריפריה.

הערכה עצמית של מצב הבריאות

כ-20% מבני 20 ומעלה דיווחו שמצב בריאותם אינו טוב. שיעור המדווחים על מצב בריאות לא טוב בקרב תושבי הפריפריה, גדול משיעורם בקרב תושבי המרכז, בכל קבוצות הגיל. בקבוצת הגיל 64-45 דיווחו 31% מתושבי הפריפריה על מצב בריאות לא טוב, לעומת 24% מתושבי המרכז. ייתכן שהפער נובע מהבדלים בהרכב האוכלוסייה וברמת ההכנסה בין תושבי המרכז לתושבי הפריפריה.

שיעורי תמותה

שיעורי התמותה גבוהים מעט יותר ביישובי הפריפריה, לעומת יישובי המרכז בקרב יהודים בלבד (5.5 ל-1,000 לעומת 5.2), וכן שיעורי תמותת תינוקות (4.0 לעומת 2.6 בהתאמה). בקרב ערבים המגמה הפוכה, הן שיעורי התמותה והן שיעורי תמותת התינוקות גבוהים יותר ביישובי המרכז לעומת יישובי הפריפריה. הסבר אפשרי לכך הוא רמת הבריאות הנמוכה יחסית של ערבים ביישובים המעורבים שרובם אינם פריפריאליים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום