טיפול חדש בסרטן שד גרורתי

(0)
לדרג

אושרה בישראל הרחבת אינדיקציה לתרופה הביולוגית טייקרב. מעתה תינתן בשילוב עם תרופות מקבוצת מעכבי ארומטז לנשים עם סרטן שד מתקדם גרורתי ללא כימותרפיה

מאת: מערכת zap doctors

משרד הבריאות הישראלי אישר את הרחבת השימוש בתרופה טייקרב (Tykerb) לטיפול בחולות סרטן השד מתקדם וגרורתי. האישור הישראלי מצטרף אל האישור האירופאי של מינהל התרופות האירופאי ה-EMEA ומינהל המזון והתרופות האמריקני ה-FDA.

השילוב החדש של טייקרב עם תרופות מקבוצת מעכבי ארומטז מבוסס על תוצאות מחקר שהתפרסם בכתב העת המדעי JCO וכלל 1,200 נשים. התוצאות מוכיחות כי מתן טיפול משולב של טייקרב ופמרה, לעומת פמרה לבד, שיפר משמעותית את זמן ההשרדות ללא מחלה בנשים המתאימות: 8.2 חודשים לעומת 3 חודשים. (פמרה נמנית על קבוצת מעכבי הארומטז, שהן תרופות המונעות את הגעת ההורמון בגוף האישה אל תאי הגידול הסרטניים).

מעתה ניתן יהיה להשתמש בטייקרב בשילוב עם מעכבי ארומטז לטיפול בנשים עם סרטן שד מתקדם גרורתי, ללא ווסת, שהגידול שלהן מבטא ביתר את הרצפטור HER2 ורגיש לטיפול הורמונלי, ושהן אינן מועמדות לטיפול כימותרפי. יתרון הטיפול הוא בצורת המתן שלו בכדורים ולא בעירוי המצריך אשפוז - דבר המאפשר לנשים החולות להמשיך בשגרת חייהן תוך כדי טיפול.

בואו לדבר על זה בפורום סרטן השד.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום