חזרה מלאוס עם מלריה

(0)
לדרג

צעירה חזרה מלאוס עם מחלת מלריה ואושפזה בבי"ח בני ציון, כשהיא סובלת מחום גבוה, צמרמורות, עייפות וכאבי ראש. הצעירה טופלה ושוחררה לביתה לאחר 3 ימים

מאת: מערכת zap doctors

בתחילת השבוע שוחררה לביתה מאשפוז במרכז הרפואי "בני ציון" בחיפה, צעירה כבת 23 שחזרה לארץ מטיול שערכה בדרום מזרח אסיה ובסיומו לקתה במחלת המלריה. מבי"ח נמסר כי הצעירה טופלה תרופתית ושוחררה לאחר שמצבה הוטב.

פרופ' ישראל פוטסמן, מנהל מרפאת המטיילים והיחידה למחלות זיהומיות במרכז הרפואי "בני ציון", מציין כי "למרות שהחולה אושפזה בלאוס ובתאילנד לא הגיעו שם הרופאים לאבחנה הנכונה והחולה המשיכה לסבול במשך שבוע מסימפטומים קשים".

שכיחה בארצות טרופיות

פרופ' פוסטמן ממשיך ומדגיש "שמחלת המלריה גובה מעל מיליון מתים בשנה ויש חשיבות גבוהה לשים לב לתופעות המחלה". על המתכננים לצאת לטיול במזרח לדעת, כי "מחלת המלריה היא סכנה אמיתית ומוחשית למטיילים באזורים רבים בעולם. היא נפוצה בארצות טרופיות וסב טרופיות ונחשבת לאחד מגורמי התמותה העיקריים באפריקה ובעולם כולו. המחלה מהווה בעיה חמורה ואף איום על המדינות שבהן היא לא נפוצה וסיכון משמעותי למטיילים".

להצטייד בכדורים טרם הטיול

מחלת המלריה היא מחלה הנגרמת על ידי טפיל ומועברת לאנשים בעקיצה, דרך הרוק של נקבת יתוש האנופלס. טפילי המלריה מועברים לדם מבלוטת הרוק בזמן עקיצה. לאחר שחדר לדם, הטפיל נודד לתאי הכבד ומתרבה בתוכם. מהכבד נודדים הטפילים לדם וגורמים לפירוק תאי הדם האדומים.

"טרם פותח חיסון יעיל למלריה ומה שמדאיג ומסוכן יותר למטיילים, הוא שטפילי המלריה פיתחו עמידות לחלק ניכר מהתרופות הקיימות ויתושי האנופלס פיתחו עמידות לרבים מקוטלי היתושים. אומר פרופ' פוטסמן.

"עם זאת, ניתן לנסוע ולטייל בעולם בתנאי שנוקטים באמצעי זהירות. קיים טיפול למחלה וישנן תרופות למניעתה. בכדי להימנע מהידבקות במחלת המלריה, על כל מטייל לגשת למרפאת מטיילים קרובה ולהצטייד בכדורים מונעי מלריה אשר יינתנו להם בהתאם לאזור בו הם הולכים לשהות.

תסמיני מלריה

לנוכח העובדה כאמור שטרם פותח חיסון למחלה, צריך לשים לב לסימני המחלה, שיכולה להתפרץ שבוע לאחר העקיצה ועד חודשים לאחר היציאה מהאזור הנגוע. התסמינים הראשונים של מלריה לסוגיה כוללים עליית חום שלרוב מלווים בצמרמורות, עייפות, כאבי ראש, כאבי שרירים ובחילות ולפעמים גם בלבול. תסמינים אלה יכולים להופיע באופן מחזורי ולעתים קרובות מלווים באנמיה ובצהבת. במקרים שבהם המחלה לא מתגלה בזמן, היא יכולה להתקדם וגורמת להופעה של תסמינים נוירולוגים. מהירות הטיפול היא קריטית ולכן יש לשים לב.

בואו לדבר על זה בפורום רפואת מטייילים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום